Att inte bli trodd

Mer
3 år 2 månader sedan #1316923 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Jag har inte heller blivit trodd att jag har någon utbildning i psykiatrin.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1327342 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att inte bli trodd
Jag tycker det känns jobbigt att inte bli trodd, att bli avfärdad som en galning. Jag misstänker att jag har kärlkramp, men nej, det är bara min sjukdom som spökar. Jag har ringt vårdcentralen en gång, tror det var 2014, redan då kände jag av mina symptom. Men jag fick ingen vidare undersökning då läkaren sett min journal. Jag blev avfärdad under förödmjukande omständigheter. Bara för att man har schizofreni betyder inte det att man fabulerar. Man är väl inte i konstant psykos? Vissa tycks tro det; Stollarna i vita rockar.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327359 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Att inte bli trodd
Trasslet är att man behöver fakta och argumentation.

Jag åkte på charterresa på 1980-talet efter att ha blivit frisk första gången.

Såg Hortensia. Det var så fullt med fina blommor.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327373 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Fantasio,

Senast som du var inlagd togs EKG på dig. Då syntes inget fel på hjärtat. Det är inte länge sedan.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327382 av memphis
Svar från memphis i ämnet Att inte bli trodd
Det är väl ingen som tvivlar på att du lider Fantasio. Du lider ju av hälsoångest och tror att du ska dö om det bara så kliar nånstans. Dessutom har du psykisk sjukdom. Hälsoångest är ju egentligen också en psykisk sjukdom. Förr hette det hypokondri.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1327412 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att inte bli trodd
Jag dömer er inte, Geta och Memphis. Men något är allvarligt fel på mig. Kanske kommer det fram när jag lämnar blodprov på fastande mage nästa gång. Det skulle vara skönt att få en diagnos och kunna opereras och bli av med obehagen och smärtorna. Men tänk om det inget går att göra!?! Då får jag förlita mig på morfinplåster tills jag dör.