ni me schizofreni vilka symptom har ni o hur begränsas ni?

Mer
16 år 10 månader sedan #79845 av tanne
nej, jag har inget jobb eller praktik ännu.
jag väntar på ett personligt ombud som jag ansökt om,som kanske kan hjälpa mig till sysselsättning. :)
Mer
16 år 10 månader sedan #79865 av Khai Chau
"begränsningar" pga psykos är många...samtidigt som det finns även "be-rikningar"...om man kan uttrycka sig så?

Nästan allting är ju både och, alltså..."har både en för- och nackdel!"...
psykos begränsar mig från att göra det ena och det andra - samtidigt som det har berikat mig, med sånt som jag kunde aldrig drömma om, om jag vore "normal" :roll:

...t.ex bara en sån "enkel" sak, som att hålla föredrag, på (stora) konferenser, inför flera hundra personer (och dessutom får både betalt OCH uppskattning)

Den känslan, går nog inte att ersätta, på annat sätt, t.ex genom att jag studerar till både professor och forskare...det är inte riktigt samma sak!
Mer
16 år 10 månader sedan #79878 av someone
det va du som tjänade pengar din/våran sjukdom va?
du tar våra jobb din jävel!
;)

bra att nån berikar folk vad denna sjukdomen handlar om så inte folk bara tror att vi dagisbarnsmördare
Mer
16 år 10 månader sedan #79959 av ziggy_zombie
Khai representerar oss på ett förträffligt sätt, some1. Han har bl.a. suttit i direktsänd TV-soffa och debatterat. Mycket imponerande!
Mer
16 år 10 månader sedan #79960 av Molle
Det där med att stå inför en stor publik har jag alltig haft svårt för men det är nog många personen som har svårt för det.någon typ av social fobi och som typ som kanske en typ 5-10 % har.Är det någon som yucker något annat över vad det här är?