Kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?

Mer
10 år 6 månader sedan #619707 av Geta
Det tycker jag att man ständigt läser om. Förra veckan var det någon som inte hade fått sin blodtrycksmedicin och dog.
  • Luckan
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #619708 av Luckan
Svar från Luckan i ämnet kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?
Raderat
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #619709 av Jocke
Var med om en gång, att en receptarie hade förväxlat min medicin med ngn annans! Men på måndagen innan jag skulle ta min medicin på tisdagsmornarna som brukligt är, när en ny rulle påbörjas, så ringde en annan receptarie upp mig på mobilen, och frågade om jag hade fått rätt påse, visste inte säkert, så jag for hem vid lunch och upptäckte felet, då åkte jag till apoteket med bara två minuters cykelväg från hemmet. Hon var skicklig den receptarien, hon lyckades spåra mig. Tyvärr har hon slutat där. Men hjärtat verkar ha problem med betalningen på lånen, ngt bolag har fryst medicintillförseln dit. Ja, misstag sker alldeles för enkelt sedan apoteksmonopolet upphörde.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #619744 av Bitte
Jag hade också Apodos ett tag förut, men till slut tyckte jag också att det var ett evigt springandes till Apoteket var 14:de dag. Så jag sa att jag inte ville ha det så. Så jag fick recepten på vanligt vis. Doktorn ringer in recepten. Mycket bättre.
Mer
10 år 6 månader sedan #619753 av Eos
Det är mycket bättre med Svenskdos för min del. Många av medicinerna brukade inte finnas inne på apoteken, så antingen fick man åka runt till flera apotek och leta, eller så beställa så fick jag gå till apoteket igen tre till fem dagar senare. Nu är allting fixat med Svenskdos, hämtar på seveneleven varannan vecka. Tyvärr gick inte alla mediciner att få med Svenskdos så de får jag hämta på apoteket men det är ju inte så ofta.
Mer
10 år 6 månader sedan #619773 av Nissegossen
Amandara, jag har nyligen gått ifrån Apodos och slipper hämta ut medicinen var 14; de dag. Men, jag har kvar kontot på apoteket då själva upplägget att betala 170 kr/mån eller vad det nu är, året om, är mycket bra. Då slipper man tänka på ekonomin hela tiden. Det här upplägget som jag har nu, gör att jag kan hämta ut min medicin på vilket Apotek, som tillhör apoteksbolaget som helst, men brukar ändå gå till mitt vanliga Apotek.

Dock, är det minimalt med kötiden där och när jag tidigare hämtade rullen och personalen såg mig, hämtade de rullen och gav mig den utan att jag behövde stå i kö för att få den för det mesta. De bara avslutade föregående kund och sedan gick de till hyllan utan att hon eller jag växlade ord i stort sett, då jag var där ofta och hon känner igen mig.

Ps; Som tips, se till att komma strax innan de turas om att ta lunch och då att du tar ett ex utav Gratistidningen Metro och ger dem! Det uppskattas och det ger kredd till dig! :angel

Kliar du min rygg så.... :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum