Kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?

Mer
9 år 1 månad sedan #722612 av notwoodstock
Vansinne är enligt min mening definitivt någonting som har med "sinnet" att göra. "Sinnes"-sjukdom när sjukdomen regerar detta sinne. Vant...

Och detta har med medvetandetillstånd att göra. T.ex avspänt, tomt, meditativt, ångestfyllt, argt..

Vill i detta inlägg bara ta upp kopplingen, inte försöka vara fullständig.

Också så är det klart intressant ur vilket perspektiv detta resoneras kring - vårdens, läkarnas, filosofins, andligas, forskningens, psykologins eller psykiatrins. Eller från vårt - de "sjukas"...
Mer
9 år 1 månad sedan #722620 av wasp
Det tror jag (se rubrik). Har aldrig varit OK sedan min första stora psykos och varit så ensam i mitt eget lilla land.
Mer
9 år 1 månad sedan #722622 av notwoodstock
Det handlar ju om begreppet Återhämtning - fråga om allt somliga lyckats med. T.ex de som äter Abilify.
Mer
9 år 1 månad sedan #722626 av wasp
Nu äter jag 5 mg Risperidon var dag och har så gjort sedan Hedenhös tid. Tidigare åt jag 24 mg Trilafontabletter, 7 mg Orap, eller 3 mg Fluanxol också de sistnämnda i tablettform. Under 1980 talet hade jag först Fluanxol Depot 30 mg varannan vecka, sedan Trilafoninjektioner 2 ml 100mg/ml varannan vecka, så nog har jag fått medikamenter, men inte har jag lyckats återhämta mig, trots psykologkontakt under lång tid och vistats 2 ½ år på en miljöterapeutisk avdelning också det under 1980 talet. Ja det verkar som jag är ett hopplöst fall............
Mer
9 år 1 månad sedan #722628 av notwoodstock
Nej - det finns inga hopplösa fall. Jag har hopp för framtiden!

Jag tror man kan tro på att nya mediciner kommer samt att även söka sig till Gud och Jesus som lösning! Varför inte prova, åtminstone?

/ursäkta kristna pratet/
Mer
9 år 1 månad sedan #722642 av Nissegossen
wasp ett påpekande, Trilafon injektionsvätska håller 108mg/ml inget annat.
Jag själv tar 0,7 ml per 14de dag. www.fass.se/LIF/product?userType ... 0918000021

På den dosen har jag knappast några biverkningar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum