Kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?

Mer
9 år 1 månad sedan #722675 av Admin1

tequilarose skrev: Admin1 hur många procent av de 25 % med en psykos tillfrisknar från psykosen? Undrar för jag har en haschpsykos som är under kontroll. Lär den försvinna? Och om den försvinner helt och hållet tror jag faktiskt inte den lär komma tillbaka!


Det är få som tillfrisknar och de som återhämtar sig är 14 % bara. Om droger skapat psykosen, så borde psykosrisken försvinna långsamt efter droganvändningen upphört. Men hos vissa kan hasch trigga schizofreni och särskilt om någon i släkten har sjukdomen.
Mer
9 år 1 månad sedan #722737 av tequilarose
Läkaren säger att jag har fått schizoaffektiv... Men där är det fler som jobbar va? :)
Mer
9 år 1 månad sedan #722788 av Nissegossen
Jag kan bara säga, att tyvärr är det så, att det är fler som tar livet av sig med den diagnosen än med de som har Schizofreni.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 1 månad sedan #722853 av tequilarose
Det kan jag förstå nissegossen!
Mer
9 år 1 månad sedan #722901 av MsTibbs

tequilarose skrev: Läkaren säger att jag har fått schizoaffektiv... Men där är det fler som jobbar va? :)


Jag jobbar 50 procent, men det är gränsfall till vad jag klarar.
Mer
9 år 1 månad sedan #723095 av Admin1
Har för mig att 70 % av de bipolära jobbar. Skulle gissa att det som är farligt är kombinationen psykos och depression. Inte bra med dödstankar i kombination med psykos.