Kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?

Mer
10 år 6 månader sedan #619774 av Nissegossen
Jocke, en gång fick jag fel apodosrulle och upptäckte det själv vid hållplatsen där jag skulle ta bussen därifrån. Jag gick omedelbart tillbaka till Apoteket och de sade att det var ett allvarligt misstag och jag blev överöst utav hudvårdsprodukter som tack för hjälpen. :dans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 6 månader sedan #619838 av Admin1

Geta skrev: Det som jag tycker är jobbigt är att jag hela tiden får ringa och begära nya recept på mediciner.
Läkarna skriver inte ut insomningstabletter för mer än några månader, då de inte har någon personlig
kontakt med mig. Ett tag skrev de även ut antipsykotika bara för två månader, trots att jag varit
sjuk i flera decennier.


För 15 år sedan ville psykiatern överföra mig till en vårdcentral, där en distriktsläkare skulle förnya recepten åt mig. Jag vet att detta system förekommer på vissa orter. Jag ville dock stanna kvar, så jag blev inte flyttad.
Mer
10 år 6 månader sedan #619870 av Geta
På psykiatrimottagningen skickade de en remiss till Vårdcentralen förra året. De vägrade att ta emot mig,
då jag har diagnosen schizofreni. De säger att de inte har någon kompetens för det.
Mer
10 år 6 månader sedan #620077 av Admin1
Det finns ingen privat psykiater, som du kan gå till Geta. I Göteborg borde det finnas helt säkert, men det kan också finnas närmare.
Mer
10 år 6 månader sedan #620079 av Geta
Jag kan förstå att läkarna inte vill skriva ut mängder av zolpidem, då det på sätt och vis liknar
bensodiazepiner. De är rädda om sitt rykte och legitimationer.
Mer
10 år 6 månader sedan #620155 av rebbe
Psykos kliniker finns över hela landet om du törs dig ditt räkna inte med att bli bättre. Du tillhör dom procent som är dyra för johan!