Kan det finnas psykoser som aldrig Läker ?

Mer
10 år 5 månader sedan #619635 av Amandara
När jag inte är paranoid har jag en god tro på att läkarna vill göra det rätta.
Mer
10 år 5 månader sedan #619636 av Geta
Läkarna är inte ett dugg intresserad av att jag är sjuk. Det är snart 9 år sedan som jag träffade en psykiatriker.
Undantaget var när en läkare presenterade sig och hälsade på mig i väntrummet. Mina kontakter inom psyk går
via en psykiatrisjuksköterska. På så sätt får jag mediciner utskrivna.
Mer
10 år 5 månader sedan #619644 av björk
det är "bryskt".
Mer
10 år 5 månader sedan #619652 av Amandara

Geta skrev: Läkarna är inte ett dugg intresserad av att jag är sjuk. Det är snart 9 år sedan som jag träffade en psykiatriker.
Undantaget var när en läkare presenterade sig och hälsade på mig i väntrummet. Mina kontakter inom psyk går
via en psykiatrisjuksköterska. På så sätt får jag mediciner utskrivna.

Hade du viljat träffa läkare mer Geta? Jag är rätt nöjd med att träffa min en gång om året..... det räcker - jag har en bra kontaktperson också. Får du den vård du behöver tycker du?
Mer
10 år 5 månader sedan #619656 av Geta
Det som jag tycker är jobbigt är att jag hela tiden får ringa och begära nya recept på mediciner.
Läkarna skriver inte ut insomningstabletter för mer än några månader, då de inte har någon personlig
kontakt med mig. Ett tag skrev de även ut antipsykotika bara för två månader, trots att jag varit
sjuk i flera decennier.
Mer
10 år 5 månader sedan #619659 av Amandara
Ja det är jobbigt att måsta hålla ordning på sådant....... de kunde skriva ut för ett år i taget så vet man när man ska be om nya recept......!