KBT

Mer
8 år 10 månader sedan #749722 av Janis
Svar från Janis i ämnet KBT
Ser fram emot detta, men är lite rädd måste jag erkänna... Eller orolig snarare.
Mer
8 år 10 månader sedan #749819 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet KBT
Inget att vara rädd för. KBT handlar egentligen om att lära sig att tänka rätt. Psykiska sjukdomar handlar mycket om tankefel och felaktig känsloreaktion på tankefelen.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
8 år 10 månader sedan #749849 av Miika
Svar från Miika i ämnet KBT
Två olika läkare har skickat remiss för KBT men jag fick avslag båda gångerna. När jag insjuknade första gången trodde jag att jag skulle få psykologhjälp men min första läkare sade att man inte ska rota i det som varit. Jag vet inte om de tycker att jag är för frisk för det eller för sjuk
Mer
8 år 10 månader sedan #749901 av Geta
Svar från Geta i ämnet KBT
Idag är sjukvården emot psykoterapi. Det anses för dyrt.
Mer
8 år 10 månader sedan #749927 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet KBT
Du kan gå och prata med sjukhuskyrkan på ditt sjukhus du tillhör. Därigenom fick jag en som var anställd där och hon var psykolog. Jag gick till henne en timme i veckan och bara pratade och jag gick där i en fem sex år tills jag själv ville sluta. Bara att få prata med någon om livet med en som är utbildad till att prata med folk hjälper. Jag har ingen aning om hon var utbildad terapeut inom KBT, men vi bara pratade om livet och hur jag hade det och fick feedback ifrån henne. Alla de som är på sjukhuskyrkan går att prata med även om inte alla är psykologer men har gått utbildning för att prata med folk. Du behöver inte ens vara kristen och alla av dem har tystnadsplikt upp till brott som de får reda på som är upp till två års fängelse i straffskalan. Går det över två års fängelse är de enligt lagen skyldiga att ta kontakt med polisen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 10 månader sedan #749929 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet KBT
Ja, det är gratis!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum