ECT...

Omröstning: Har du fått ECT?

Ja
7 26.9%
Nej
19 73.1%
Totalt antal röstare: 26
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 3 månader sedan #1120487 av Cider
Svar från Cider i ämnet ECT...
Jag träffade en medpatient som bara pratade om sex. En sjuksköterska sa att hon var inne i en manisk psykos. Det gick inte att få kontakt. Efter några ECT gick det att prata med henne och hon talade själv gott om ECT. Antagligen hade hon ingen effekt av de läkemedel man först försökt med och då blev ECT aktuellt.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120489 av memphis
Svar från memphis i ämnet ECT...
Är behandlingen framgångsrik och patienten nöjd så är ju allt frid och fröjd. Men att få ect mot sin vilja och uppleva att man är skadad är som en skräckfilm.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120491 av Cider
Svar från Cider i ämnet ECT...
Ja de kognitiva nedsättningarna gör vardagen till ett mindre helvete. De syns ju inte utanpå..

Det är när ECT inte hjälper och man får skador och lämnas åt sitt öde - utan förståelse eller respekt- som ett lidande uppstår.

Har man effekt men får lite lättare kognitiva nedsättningar så har man ju ändå fått bra hjälp mot sitt grundproblem.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Cider.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120515 av Geta
Svar från Geta i ämnet ECT...
Scientologerna hakar gärna på, när det diskuteras ECT.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120539 av Cider
Svar från Cider i ämnet ECT...

memphis skrev: Jag har, som jag redan sagt, träffat en tjej med ect- skador och hon skulle ha gapskrattat om någon kallade henne scientolog. Hon var verkligen inte scientolog på NÅT sätt.


Ja det flesta som skadas har ingen koppling till scientologikyrkan. Däremot är scientologerna kända för att sprida vinklad info om ECT, dvs enbart det negativa med behandlingsmetoden.

Skönt att hon kan gapskratta, att hon inte tar det personligt.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120544 av memphis
Svar från memphis i ämnet ECT...
hon skrattade väldigt hjärtligt :) men inte åt ECT:n hon fått ofrivilligt. Hon var fly förbannad över det, på hela avdelningens personal. det var en av sakerna som hon upprepade hela tiden. "Jag har fått ECT". Hon led av det.