Hur sjutton gör man?

Mer
15 år 6 månader sedan #154005 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur sjutton gör man?
Fint att du vågar vara öppen med din sjukdom och vad den innebär... det är jag också... jag har berättat för alla som bryr sig och ingen har tagit det på ett dåligt sätt, mer än släkten i samband med mitt insjuknande...
Mer
15 år 6 månader sedan #154011 av kath
Svar från kath i ämnet Hur sjutton gör man?
jag brukar berätta om min sjukdom för att som hålla den imellan oss, så att dem inte kommer för nära.
Mer
15 år 6 månader sedan #154019 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Hur sjutton gör man?
Jag träffade en kvinna som verkade intresserad av mej. Då berättade jag om min sjukdom o blev dumpad. Tydligen var hennes bror schizofren. Man tycker ju att hon då borde ha viss förståelse, men icke. Jag blev dumpad utan pardon.
Mer
15 år 6 månader sedan #154021 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur sjutton gör man?

Fantasio skrev: Jag träffade en kvinna som verkade intresserad av mej. Då berättade jag om min sjukdom o blev dumpad. Tydligen var hennes bror schizofren. Man tycker ju att hon då borde ha viss förståelse, men icke. Jag blev dumpad utan pardon.


Synd... man kan tycka att hon borde kunna visa förståelse då...
Mer
15 år 6 månader sedan #154152 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Hur sjutton gör man?

Fantasio skrev: Jag träffade en kvinna som verkade intresserad av mej. Då berättade jag om min sjukdom o blev dumpad. Tydligen var hennes bror schizofren. Man tycker ju att hon då borde ha viss förståelse, men icke. Jag blev dumpad utan pardon.



Vad fan handlar detta om! Vaddå ingen förståelse? Det har juh inte med det att göra. Att vara ihop med någon som har schizofreni är förbannat jävla tungt.

Hon kanske hade jävligt mycket förståelse men allting handlar inte om dig, det handlar om henne med. Hon måste juh även få tänka på sig själv. Hon kanske inte orkade!!!

Jag har jävligt mycket förståelse för en person som är schizofren, jag har själv schizofreni. Jag skulle INTE vilja bli ihop med en schizofren tjej. Det handlar inte om att jag inte har förståelse, det handlar om att jag orkar fan inte med det.
Mer
15 år 6 månader sedan #154154 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur sjutton gör man?
Det är nog delvis därför som personer med schizofreni
undviker relationer men beror säkert också på ren oförmåga.
Det är väl ingen som vill bli en börda för någon annan.