Hur många av er har haft förhållande?

Mer
3 år 3 månader sedan #1309664 av Geta
Nissegossen du är i gott sällskap. Admin1 har vid tillfälle påstått att jag är värsta bråkstaken på Viska.
Mer
3 år 3 månader sedan #1309666 av Vittrad
Lugna ner er nu, era bråkmakare! 
Mer
3 år 3 månader sedan #1309683 av Nissegossen

Vittrad skrev: Lugna ner er nu, era bråkmakare! 


 

Låt fakta tala.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1312984 av Nobel
Har endast haft korta förhållanden, ca 1-2 år, men är fortfarande ung och försöker se ljust på framtiden trots att jag blivit kemiskt kastrerad.

De första förhållandena var baserade mer på fysisk attraktion, men det växte så småningom till att personligheten blev det viktiga.

Mitt senaste förhållande var antagligen med att trigga en psykos. Hennes gamla pojkvän hörde av sig, vilket fick henne att bli osäker och lämna, om jag förstått det rätt. Fick för mig att hon var del av en konspiration där hon blev utnyttjad - lustigt såhär i efterhand.

Idag vill jag gärna träffa någon men är orolig för Hur min diagnos påverkar. Träffade en på Tinder och nämnde min diagnos och då lämnade hon. Det får en att tro att psykossjukdom schizofreni ger ett disadvantage på dejtingfronten och får en att tro att det är bäst att hålla tyst om det till ett bra tag in i relationen. Fungerar ju mestadels bra på mediciner... kanske är tangerande till ämnet, men Hur går ni till väga med att berätta om ert tillstånd?
Mer
3 år 3 månader sedan #1312986 av Geta
Utomjordingen höll tyst om sin diagnos. Hans sambo höll på att ta livet av sig, när hon fick reda på den.
Mer
3 år 3 månader sedan #1312988 av krokus
Det har varit individuellt hur dejter har tagit det när jag motvilligt har berättat om min problematik. Visserligen har jag mildare funktionsförlust än många med schizofreni, eftersom jag har schizotyp diagnos. En del säger att de inte märker på mig att jag har psykosproblematik, men å andra sidan tar jag mina mediciner. 

En kille som jag var på dejt med en gång, blev rätt chockad när jag berättade varför jag är sjukpensionär. Han visste inte vad han skulle säga. Han var ganska karriärmedveten. Det blev inga fler dejter, men det gör inget för mig.