Behöver hjälp med mitt sockermissbruk :S

Mer
13 år 9 månader sedan #317799 av hemlig
tack så mycket, nu är jag jäkligt hungrig...hahaha
Skönt när man skratta åt något.
Du e inte ensam om sockerberoende, äter godis mellan maten på dagen och kvällen, har till och med försökt att "överdosera" för att må illa så jag inte vill ha mer men de går till dagen efter sen är jag sugen ijen, rena knarket !
Mer
13 år 9 månader sedan #317806 av Traxerity

Saara skrev: Man skall äta upp dem och inte låta dem ligga för länge. jag gillar morötter, men borde riva dem för tändernas skull och det vill inte bli gjort.
föll igen för frestelsen och köpte en lakritspåse i stan. Åt upp den genast jag kom hem.


jag gillar gurka mer ;P
Mer
13 år 9 månader sedan #317845 av Nissegossen
Jag har en hel bit ryggbiff i frysen som jag tänkt ungssteka idag Till den hade jag tänkt mig råstekt eller annan, exv skånsk potatis och lite stekt lök och en god gräddsås till.

En tre rätters middag kan jag inte få i mig på en gång. både för mycket mat och för mycket jobb.

Igår hade jag gravad lax, gravlaxsås och dillstuvad potatis.

En portion gick till en bekants dotter som inte vill äta kött och de har svårt att planera middagarna pga det, så den portionen var välkommen och gott var det! citron att pressa ur några droppar på laxen fanns med också.

För den som gillar gurka, så kan en tsatsiki vara på sin plats! en halv riven gurka, turkisk yougurt, (matlagnings youghurt) tre pressade vitlöksklyftor samt salt och svartpeppar, nymalen med kvarn över.

Passar utmärkt till grillat kött... :lol:

Om förrätt önskas kan en räkcocktail vara på sin plats och till efterrätt, kanske vispad grädde och en fruktsallad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #317892 av saara
Traxy, jag gilllar också gurka och äppel, men kan inte äta nå mycket av dem då jag har gallan bortopererad. Tycker också om apelsin men äter sällan det då min mage inte tål nå mycket surt.
Mer
13 år 9 månader sedan #317894 av saara
Hemlig tar du alla de mediciner som finns nämnda i dina inlägg? Denna fråga skulle kanske passa bättre i en annan tråd. Du kan ju svara i den tråd där du tycker att den bäst passar.
Mer
13 år 9 månader sedan #317909 av Traxerity
Gick till affären idag skulle handla mat så kommer jag till godishyllan x.x och där finns ju ny smak på center nougat som smakar som kinderägg maxi ju så var mega sugen att köpa 4 såna för 20 spänn(älskar kinderägg maxi chokladen) så köpte det och en nyttig kycklingsallad istället för en onyttig pizza :)