Behöver hjälp med mitt sockermissbruk :S

Mer
13 år 9 månader sedan #318642 av Traxerity

fulaflickan skrev: Jag har nu inte ätit socker på ett par dagar, var lite sötsugen så köpte fett och sockerfri drickyhogurt som är sötad med sötningsmedel, hjälpte mig väldigt bra, men min mamma avskyr konstgjorda sötningsmedel, hon brukar baka med Stevia, en ört som används som sötningsmedel i Japan men inte får säljas som livsmedel i EU. Den lär till och med ska vara hälsosam, till skillnad från aspartam och suckralos som egentligen är rena giftena. Sötningsmedel KAN dock göra att man blir MERA sötsugen, fungerar olika för olika människor, men Stevia lär ska hjälpa balansera blodsockret så då blir man inte mera sötsugen utan mindre eftersom blodsockret hålls bättre i balans.


hehe måste testa detta stevia såfall ^^ och jag brukar få mindre sockerdrag när jag äter soppa så jag tror jag borde köpa en thaisoppa med kokosmjölk och kyckling istället för godis ;D
Mer
3 år 3 månader sedan #1314773 av Nobel
Har ganska nyligen försökt att sluta med snabba kolhydrater så som läsk och godis. Det är en riktig utmaning att gå i affären och möta godishyllan. Det brukar värka i kroppen utan sockret, men någonstans så känns det som att det är värt det
Mer
3 år 3 månader sedan #1314847 av Nissegossen
En typisk Google fråga, urtypen ställ en fråga till Herr Google, ja, han är en människa bakom tekniken så ställ en fråga som till en människa och du får svar. Det så länge det tjänar Herr Googles syften
i detta ger han söksidan denna
www.google.se/search?hl=sv&sxsrf=ALeKk02...r5AZIQ4dUDCAY&uact=5
De under är några av svaren.
nillaskitchen.com/2019/10/17/sluta-sluta-med-socker/
slutamedsocker.se/sluta-med-socker/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum