Behöver hjälp med mitt sockermissbruk :S

Mer
13 år 9 månader sedan #317932 av hemlig

Saara skrev: Hemlig tar du alla de mediciner som finns nämnda i dina inlägg? Denna fråga skulle kanske passa bättre i en annan tråd. Du kan ju svara i den tråd där du tycker att den bäst passar.


Medicinen som jag har listad (en del har en annan stycke text som följer med alla inlägg som skrivs) är där för jag oxo vill visa att mina med människor inte ska känna sej ensamma om medz-intag.
Ja, jag tar alla listade medz varje dag.

Ställde ingen fråga utan bara skrev att jag oxo är socker beroende.
Ha en bra dag.
Mer
13 år 9 månader sedan #317936 av saara
Välkommen till viska hemlig. tror inte att jag har hälsat dej välkommen. Det kommer många nya hit så jag kommer inte ihåg vem jag har hälsat välkommen. åt en person sa jag välkommen denna vecka.
Du har ganska många mediciner. Är de alla psykmediciner?
Hur mår du idag hemlig? :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #318222 av Admin1
Du äter regelbundet och lever sunt. Ändå är det där. Sötsuget.
– Orsaken kan vara brist på mineralerna krom, zink och järn, säger Susanna Ehdin, författare till boken ”Den självläkande människan”.

Läs mer i Aftonbladet:
www.aftonbladet.se/kropphalsa/vi ... e110743.ab
Mer
13 år 9 månader sedan #318459 av hemlig
hej saara, jo jag tar alla dom "listade" medzen varje dag, tyvärr.
Vad har du för mediciner...vad har du för diagnos ?
Skrev lite om mej själv i ngn annan tråd,
Har varit en lång väg till en mer drägligt liv, få ordning på min hjärna.

Jag sniffade mycket under ett par år i 14-15 års åldern och senare med hasch och alkohol
(har bränt många hjärnceller)
kom till en punkt där jag måste välja livet eller döden.
Mer
13 år 9 månader sedan #318460 av skord
hjärnceller förnyar sej precis som hudceller.
Mer
13 år 9 månader sedan #318593 av nattbarn
Jag har nu inte ätit socker på ett par dagar, var lite sötsugen så köpte fett och sockerfri drickyhogurt som är sötad med sötningsmedel, hjälpte mig väldigt bra, men min mamma avskyr konstgjorda sötningsmedel, hon brukar baka med Stevia, en ört som används som sötningsmedel i Japan men inte får säljas som livsmedel i EU. Den lär till och med ska vara hälsosam, till skillnad från aspartam och suckralos som egentligen är rena giftena. Sötningsmedel KAN dock göra att man blir MERA sötsugen, fungerar olika för olika människor, men Stevia lär ska hjälpa balansera blodsockret så då blir man inte mera sötsugen utan mindre eftersom blodsockret hålls bättre i balans.