Behöver hjälp med mitt sockermissbruk :S

Mer
13 år 9 månader sedan #317384 av Melun
Light läsk eller smaksatt kolsyrat vatten kan hjälpa.
Naturgodis innehåller inte så mycket socker eller chips, ostbågar, popcorn.

Popcorn light rekomenderas av dietister.
Mer
13 år 9 månader sedan #317386 av saara
Äter du näringsrik mat på regelbundna tider, det kan hjälpa. att umgås med mänskor som inte också är sockerberoede kan hjälpa för då tänker du på annat än godis och läsk om ni gör nåt roligt tillsammans.
Har du såna vänner att umgås med?
Jag är nog också sockerberoende. känner att jag har gått upp i vikt nu på kanske två dar, för i dag har magen "växt". köpte igår två små påsar godis och sen våffelkex som jag har ätit ganska mycket av.
ja så har jag ätit chokladkakor.
Jag dricker sällan läsk.
Tröstäter du godis och dricker läsk som tröst? :rolleyes: :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #317417 av mopa
Jag har varit sockerberoende, det var ett h-e att sluta. Men jag klarade det. Har bytt till kolsyrat, smaksatt vatten, popcorn som Melun sa, salta pinnar, o frukt.
Mer
13 år 9 månader sedan #317424 av Geta
Motion i stora lass väger upp om du har ätit något sockerrikt.
Drick vatten det jämnar ut sockerhalten i blodet.
Mer
13 år 9 månader sedan #317626 av Traxerity
jag väger 79 kg och jag är 190 cm lång så jag har inte problem med vikten precis och jag motionerar 3-4 timmar per dag... fast min ända RL polare är på semester så kan inte vara med han :S... men jag kan ju alltid prata med My på msn :rolleyes:
Mer
13 år 9 månader sedan #317653 av nattbarn
Min mamma är sokerberoende så hon slutade med socker och har inteätit socker på flera år nu, det GÅR att sluta, även om det kan vara jobbigt först. Själv är jag inte sockerberoende men har bulimi och ska därför sluta äta socker från och med 1 augusti, hoppas att det ska minska mitt hetsätande om mna inte blir "hög" på socker nu och då utan har jämnare blodsocker, har redan börjat äta morötter istället för sötsaker när jag är sugen på något, och de innehåller så lite kalorier att jag inte triggas att spy :) Köpte en 3kg säck med morötter idag xD MYCKET billigare än om man hade köpt sötsaker!