Positiva saker

Mer
18 år 8 månader sedan #21140 av leva
Svar från leva i ämnet Positiva saker
Familjen och vänner. Husrenovering. Hundarna som alltid är lika glada för att se mej. Mina tokiga katter som kör med mej. Springa på loppis och fynda något som kan bli nått helt annnat än det var tänkt som. Läsa en bra bok. Sitta ute en fredagkväll när solen ännu värmer, med ett glas vin, är inte heller så dumt.
Mer
18 år 8 månader sedan #21142 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Positiva saker
låter underbart!
Mer
18 år 8 månader sedan #21143 av flisan
Svar från flisan i ämnet Positiva saker
Det som är positivt i mitt liv (trots allt) är kompisar, att skapa något med händerna, min katt, god mat, mörk choklad, spela pingis och basket.
Det var väl det hela.
Detta varierar förstås med dgashumöret. Ibland är det fler saker ibland färre.
Att sitta på biblioteket och läsa tycker jag också om och ibland att gå i affärer.
Nu lät det heltr plötsligt mycket, det var ju bra. Jag har känt mig så nere de senaste dagarna, men nu känns det något bättre. det var en bra tråd det här.
Mer
18 år 8 månader sedan #21148 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Positiva saker
Ja, suck tyvärr så har min sjukdom gett mig många begränsningar.
Jag skulle mer än gärna vilja kunna sätta mig ner och läsa en bok, men när jag börjar läsa börjar min inre värld skena iväg åt ett helt annat håll. Och jag kan bara sluta läsa helt tvärt och traska runt runt och inte förstå någonting.
Det blir sk tankestörningar av olika grad.
Det är urjobbigt.
Annars har jag väl som de flesta andra promenader som sysselsättning.
Förut gillade jag modellbygge av flygplan och båtar
Har isolerat mig sen många år eftersom jag mår så dåligt bland människor. Syrran brukar försöka få med mig ut bland folk emellanåt.
Det är roligt att jag hittade hit till viska och ser att det är många fler som har sjukdomen schitzofreni.
Mer
18 år 8 månader sedan #21155 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Positiva saker
Figuren,

När jag insjuknade hade jag svårt för att läsa böcker. Det var svårt att bibehålla intresset och fortsätta läsa ut boken. Jag fick låna en intressant bok om schizofreni av min dåvarande läkare. Konstigt nog så gick det hur lätt som helst att läsa den trots att boken egentligen var ganska svårläst. Försök hitta böcker som du är extremt intresserad av, så kanske det går lättare att läsa. Ett tag i början av min sjukdom hade jag problem också att minnas det jag nyss läst, men det försvann efter det jag tränat mycket på att läsa och skriva.
  • syster dyster
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21169 av syster dyster
Svar från syster dyster i ämnet Positiva saker
att jag inte tror på helvetet och att man förhoppningsvis bara lever en gång...