Schizotypisk?

Mer
18 år 6 månader sedan #25257 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Schizotypisk?

Sofie skrev: Tänk om den andra verkligheten som upplevs av många psykiskt sjuka av olika variationer verkligen är en andlig verklighet, verkligen är bara en annan dimension än den vi till vardags befinner oss i.

/Sofie


Jag har tänkt på detta mycket, och jag undrar om det är så.
Mer
18 år 6 månader sedan #25260 av Ante
Svar från Ante i ämnet Schizotypisk?

Känner du igen dig i diagnosen?


Ja, mycket. Har svårt att samla tankarna och är obekväm runt andra människor. Med vissa personer funkar det att umgås, och det är underbart. Men annars har jag ganska mycket besvär av det i vardagen faktiskt. Har börjat diskutera det med läkare.
  • amanda s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25263 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet Schizotypisk?
Jag älskar att titta på "Andarnas makt" och "Det okända". Jag är övertygad om att jag själv upplever en annan dimension än den vanliga materiella. Men jag förstår också att jag har psykiska probelm av något slag eftersom jag inte kan jobba. Det ena utesluter inte det andra. Som jag ser det krockar mina upplevelser med omvärldens syn på saker och ting och det är främst det som ger mig problem.
amanda S
Mer
18 år 6 månader sedan #25264 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet Schizotypisk?
amanda s,

Vill du förklara på vilket sätt du upplver en den andra dimensionen, ser du andar, eller har du kontakt med dem?
  • amanda s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25265 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet Schizotypisk?
obs, ovanstående inlägg var ett svar på teresias fråga, längre upp på sidan.
amanda s
  • amanda s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25268 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet Schizotypisk?
Teresia,

Jag ser människor, demoner och vålnader, både i vanligt vaket tillstånd och i transtillstånd under nätterna. Det händer att de pratar med mig, till mitt undermedvetna. Ibland känner jag dem, rent fysiskt. Jag vet att jag också hallucinerar ibland och jag tror inte att allt jag ser, hör och känner som andra inte märker är en annan dimension utan ibland rena "hjärnspöken", så jag är inte helt okritisk till det jag ser. Det som däremot är bevis för mig är när jag kan förutsäga händelser, hitta borttappade saker eller ordagrant vet vad människor ska säga några sekunder efter att jag har "hört" det inne i mitt huvud.