Stänga av känslor

Mer
18 år 6 månader sedan #25980 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Stänga av känslor
Fredrik

Du måste vara kritisk och fientlig mot dom känslorna som får dig att må spydåligt. Avvisa dom direkt för dessa känslor är svaga och vill göra slut på dig. Tänk så här: Jag ska sätta en kniv genom dessa skitkänslor,sen va andra människor skulle tycka om ditt uppträdande ska du inte bry dig om. Dom vet ändå inte hur det är att må psykiskt dåligt, förrän det drabbar dom själva.
Mer
18 år 6 månader sedan #25981 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Stänga av känslor
Ju mer jag trycker undan dom här känslorna ju värre blir det ju. Det är inte mycket jag kan göra åt det. Tiden läker alla sår sägs det ju. Hoppas mina blir läkta också.
Mer
18 år 6 månader sedan #25984 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Stänga av känslor
Jag läste någonstans att jobbiga känslor kan vara tvångstankar.
Mer
18 år 6 månader sedan #26027 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Stänga av känslor
Den här gången flydde jag inte undan. Och nu känns det mycket bättre!

kram Fredrik
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #26052 av
Svar från i ämnet Stänga av känslor
Fredrik.

Kanske det känns bättre att prata med någon? Typ gå i terapi eller något? För att reda ut de här gamla känslorna som alltid tycks ligga och skava inom dig.

Man måste [i:271zp8a9]själv[/i:271zp8a9] vilja ta steget att reda ut dessa känslor. Men därmed inte sagt att det är lätt att göra det när man väl insett det. Jag tror att terapi hjälper en med det arbetet, för det är faktiskt inte så lätt att klara det själv. Många i dagens skruvade samhälle mår dåligt och det är inget fel i att söka proffessionell hjälp någon gång under livet. Vill du vara rädd för alltid?
Mer
18 år 6 månader sedan #26121 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Stänga av känslor
Jag tycker att Jeff hade ett intressant förslag att dina återkommande känslor kan vara tvångstankar. Tvångstankar kan ofta gå att medicinera bort med SSRI-antidepressiva. Kan vara något att fundera mer över.