Stänga av känslor

Mer
18 år 6 månader sedan #25968 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Stänga av känslor
Nä man skall nog inte fly från sina känslor, men det är väl mest bekvämt kanske.
I går lipade jag, i dag är jag bitter. Bitterheten passar mig bättre.
Har man sedan länge insett att 99% av mänskligheten - minst- är värdelös och falsk, så blir man inte längre förvånad av svek och dyligt och det är då lättare att rycka på axlarna och tänka "en till".

Type 0 negative "Its too late. Too late for apologies. Its too late.... time will not heal theese wounds."
Mer
18 år 6 månader sedan #25974 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Stänga av känslor
Jag har nog en mer glad livssyn... jag tror att folk för det mesta gör så gott de kan och försöker vara goda medmänniskor...

Jag har också mycket svåra upplevelser som jag minns ibland... men jag låter inte minnena förstöra min vardag nu... jag lever i nuet...
Mer
18 år 6 månader sedan #25975 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Stänga av känslor
Jag gråter ibland. När jag väl gråter så är jag i kontakt med den lilla själ som jag har kvar och det känns skönt efteråt. Att visa känslor är som en inre ventilering. Att våga gråta visa ilska och även glädje visar att man är en dynamisk och kraftfull människa. Att stänga in allt inombords är inte bra. Man blir som en tryckkokare till slut.
Mer
18 år 6 månader sedan #25977 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Stänga av känslor
Det kan ju inte var fel att fokusera på dom bra sakerna. Men det blir fel när man försöker att fly från en del känslor och förtränga dom. För mig går det så långt så tillslut mår jag illa och får kväljningar. Det är min sista ventil. Och det är väldigt jobbigt kan jag intyga. Jag håller uppe skenet och till slut blir det för jobbigt. Men det är väl bara att kämpa vidare, att fokusera på dom positiva sakerna istället.
Mer
18 år 6 månader sedan #25978 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Stänga av känslor
Fredrik

Din tryckkokare är dina kväljningar.
Mer
18 år 6 månader sedan #25979 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Stänga av känslor
Jo, jag vet. Är trött på att ha det på det sättet bara. Önskar jag visste vad jag kunde göra för att slippa det.