Så här fungerar samhället

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 11 månader sedan #490942 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Så här fungerar samhället
Den enklaste slutsatsen i fråga om mänskliga kommunikationer, är att könen utnyttjar varandra, som en slags drama kan man säga. Då är det bara att le och spela med i livets teater, då spelar det ingen roll hur naiv man är, alla blir utnyttjade, mer eller mindre naturligtvist. För mig finns det ett problem, jag hänger inte med när ett längre harang framförs, speciellt i ett snabbt tempo som tjejerna oftast gillar. Jag blir osäker, och det smittar av sig på tjejerna vanligtvist. Jag har ofta en metod som jag kallar för "medelvägskommunikation" vilket innebär att jag framför en förkortad version av en längre historia, och jag vill ha gensvar, men det blir inte alltid som man har förväntat sig.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 11 månader sedan #491004 av Geta
Svar från Geta i ämnet Så här fungerar samhället
Jag tycker att det fungerar bäst att få leka bredvid andra barn och att inte utsättas för- för mycket närhet.
Mer
11 år 11 månader sedan #491040 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Så här fungerar samhället

tobbe skrev: Det är märkligt att schizofreni har hängt med så länge. Vi skaffar sällan egna barn så våra gener sprids inte vidare. Ändå verkar schizofreni drabba kring 1% av befolkningen.


Det sägs att 10 % av befolkningen bär på schizofrenigenerna, men att bara 1 % insjuknar. Det är väl de nio procenten som inte insjuknar som sprider generna vidare. Sedan kan nog schizofreni uppstå spontant hos vissa individer och kanske hos 20 % av schizofrenifallen.
Mer
11 år 11 månader sedan #491069 av tobbe
Svar från tobbe i ämnet Så här fungerar samhället
Då måste det vara något i miljön som utlöser skiten. Undrar vad det kan vara.
Mer
11 år 11 månader sedan #491099 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Så här fungerar samhället
Intressanta tankar som man kan säga en del om. Friheten att ta livet av sig kan också ses som den ultimata rättigheten liksom den ultimata förlusten. En person jag känner igen sa häromdagen att den och den hade ta livet av sig, då frågade en annan om han skämtade, då bröt jag själv in med frågan - Var det roligt?


När det gäller schizofreni generna så bär vi alla på dem, resten är ett resultat av storhetsvansinne från någon sida. Dvs om den som är bättre och mindre drabbat och inte hjälper de andra så kan denne inte vara bättre och mindre drabbad om vi alla lever i samma samhälle.

-Ah men hot tepp?
-YoTuttankamon baby!

Det är myternas makt som utlöser hänsynslösheten och schizofreni har alltid haft tunga kopplingar till våld, många blir slagna eller råkar illa ut på det ena eller andra sättet. Våldtagna eller bara tagna av det våld vardagen erbjuder i sitt blästrande regn. Doll & dockskåpsidealen med en kronisk brist på hanteringen av den egentliga surkålen är det sugande eftertrycket. Men vi kanske någon dag också ska gå runt och tala om alla som går runt och spelar friska?

På min första asteroid lyckades jag varna flertalet för den farligaste sjukdomen dvs hypokondri. Men på jorden var orden tvärtom så jag drog efter en svängom och svalde att inför min nästa morgondag ska vi också kunna tala om alla som spelar friska, vad tror ni ers nådiga dån?
Mer
11 år 11 månader sedan #491156 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Så här fungerar samhället
Knäckande läsning. Sluta se allt i svart och vitt. Livet är inte nån statistik och procentsats. "Praktiskt ogenomförbart med förhållande som schizofren" Det är att göra det lätt för sig själv. Vi har en här som tror sig vara Jesus, så schizofren är han. Men han har kvinnor i sitt liv. En annan är förföljd av utomjordingar och han har sambo. Hur schizofrena är ni två, Ready och PSR?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻