Så här fungerar samhället

Mer
11 år 10 månader sedan #491174 av Ready
Svar från Ready i ämnet Så här fungerar samhället

PSR skrev: Som jag ser det går tjejerna väldigt mycket på självkänsla.


Jag skulle vilja tillägga att en god moral nog kan imponera en del på tjejer.
Mer
11 år 10 månader sedan #491176 av Ready
Svar från Ready i ämnet Så här fungerar samhället

zoegas skrev: Knäckande läsning. Sluta se allt i svart och vitt. Livet är inte nån statistik och procentsats. "Praktiskt ogenomförbart med förhållande som schizofren" Det är att göra det lätt för sig själv. Vi har en här som tror sig vara Jesus, så schizofren är han. Men han har kvinnor i sitt liv. En annan är förföljd av utomjordingar och han har sambo. Hur schizofrena är ni två, Ready och PSR?


Jag är schizofren men är psykosfri för tillfället tror jag, det är inte alltid så lätt att veta hur det är med den saken.

När det gäller tjejer så tror jag som sagt på att vara sig själv. Detta gäller personligheten. När det gäller hygien och kläder så kan man inte vara sig själv, där tror jag att det kan vara lämpligt att vara modemedveten. Fast just nu är jag inne i en fas där jag inte bryr mig om tjejer så jag går runt i väldigt enkla kläder.
Mer
11 år 10 månader sedan #491179 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Så här fungerar samhället

Ready skrev:

PSR skrev: Som jag ser det går tjejerna väldigt mycket på självkänsla.


Jag skulle vilja tillägga att en god moral nog kan imponera en del på tjejer.


Inte mina tjejer :twisted:

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 10 månader sedan #491185 av Ready
Svar från Ready i ämnet Så här fungerar samhället
zoegas,

Det är en komplicerad fråga.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 10 månader sedan #491234 av Guest
Svar från Guest i ämnet Så här fungerar samhället

Ready skrev: I samhället så finns det friska personer och sjuka personer. Att samhället fortgår beror på att de som är friska anser livet vara värt att leva och det är dem det handlar om.

Om vi tänker oss att alla i samhället hade schizofreni så kan vi lita på att dem hade fällt en atombomb och utplånat hela mänskligheten.

Frågan är då, varför har vi inte dödshjälp åt dem som är sjuka i samhället?


fucking amen to that! :vagen
Mer
11 år 10 månader sedan #491240 av Mogge84
Men det är ganska bra att ha alla arbetsföra personer med som kan hosta upp pengar för alla som inte är arbetsföra. Det är egentligen inte så konstigt att folk ser lite konstigt på folk med psykisk sjukdom som inte arbetar. Majoriteten har bra fysik och skulle rent fysiskt kunna utföra diverse arbeten, det är ju det de ser först när de ser på en. Jag är för aktiv dödshjälp i vissa fall, t. ex. kroniskt sjuka med mycket smärta som ändå kommer avlida inom någon månad eller två. Jag skulle önskat att det fanns för min far mot slutet, jag vet att det är hemskt att vilja att ens far ska dö men det är samtidigt själviskt att låta honom leva bara för att man inte vill förlora honom än när han själv bara önskar att det kunde ta slut snabbt i stället för att lida dag ut och dag in. Men införa aktiv dödshjälp på psykiskt sjuka känns lite överkurs. De kan förhoppningsvis bli bättre på ett eller annat sätt. Vill man tillföra något som sjuk så finns det arbetsträning om man klarar av det och då tillför man lite tillbaka till samhället. Jag märkte själv hur folks syn på mig blev mycket bättre när jag jobbade fyra timmar om dagen två dagar i veckan. Det var inget direkt ansträngande jobb heller för den delen.

Att göra ghettoliknande områden för schizofrena och andra psykiskt sjuka känns som en riktigt dum idé. Känns som att man lika gärna kan införa sanatorier och instutitioner igen om man ändå ska tänka i de banorna. Brännmärkt och utstött känns det som att man skulle bli i vilket fall. Psykiska sjukdomar är relativt accepterade idag och det känns som att man tar ett steg bakåt om man ska sära på friska och sjuka på ett sådant sätt. Det känns som att familjen Johansson inte skulle planera sin semester att åka till schizoberg iaf. En bra blandning mellan sjuka och friska känns som bäst lösning för acceptans