Så här fungerar samhället

Mer
11 år 10 månader sedan #490639 av Isa-Alise
Jag tror att en stad med bara schizofrena skulle bli som en stor RSMH förening... jättemysig gemenskap, folk som bryr sig om varandra...
Mer
11 år 10 månader sedan #490640 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Så här fungerar samhället

Geta skrev: Men man kan ju tycka att det är kul att leva fast man har diagnosen schizofreni. :groovy


det håller jag med om :P

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
11 år 10 månader sedan #490649 av Nissegossen
Johannes,

Samma här! Jag har i dagsläget ett bra liv. Du kan också, Ready, längre fram bli bättre och då uppskattar du förmodligen livet. Då önskar du förmodligen att du aldrig skrev så här.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 10 månader sedan #490720 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Så här fungerar samhället
Tror inte att mänskligheten skulle utplåna sig själv om alla hade schizofreni. Men det skulle vara en fattigare värld och befolkningen skulle antagligen minska, men majoriteten skulle nog klara livhanken. Akilleshälen är arbetsförmågan, som är nedsatt hos de flesta.
Mer
11 år 10 månader sedan #490722 av tobbe
Svar från tobbe i ämnet Så här fungerar samhället
Det är märkligt att schizofreni har hängt med så länge. Vi skaffar sällan egna barn så våra gener sprids inte vidare. Ändå verkar schizofreni drabba kring 1% av befolkningen.
Mer
11 år 10 månader sedan #490723 av Utomjordingen
Nissegossen, har du verkligen haft det bra som har haft nån mille de senaste decennierna. :tänk Mena, jag själv har bara haft två mille efter två decennium på grund utav min sjukdom schizofreni, DID och psykos men tack vare kvinnorna (som jag har älskat) så har jag haft i mitt liv snart tio miljoner (och jag bor inte märkvärdig för det mer än att jag bor bra läge i centrum i en stad). Det är sanningen det! Ja, precis så här fungerar samhället. Ps. Par utan barn har det bäst.