Vem är egentligen främlingsfientlig?

Mer
10 år 6 månader sedan #623475 av Admin1
Tror egentligen inte att finländare är direkt diskriminerade i Sverige. Finland har ju tillhört Sverige i 700 år och under den tiden var finländarna inte diskriminerade heller. De tycker att det var en bra tid och är lyckliga över att de då slapp under Ryssland i 700 år, vilket hade varit en katastrof för dem. Sverige har nog bättre förhållande än idag med Finland än andra länder.
Mer
10 år 6 månader sedan #623496 av koi
Jag är finne. Jag känner mig inte diskriminerad alls. Däremot fick jag ibland höra i skolan "De där finnarna blablabla... fast inte du, du är okej." Det kändes inte alls okej.
Mer
10 år 6 månader sedan #623612 av biehhysf
för mig så är problemet med media och deras moraliska elitism ganska enkelt.

jag tycker inte media/information behöver pluggas. vem som helst kan skriva och det är ju tydligt att de flesta journalister inte lär sig någon etik ändå. hur arrogant och självupptagen kan man vara om när man är 15-25 tror att man har något relevant eller intressant för folk att lyssna på? skaffa erfarenhet och expertis i något verkligt ämne eller område och kom tillbaka igen.

jag känner en tjej som är en sådan där jämställdhetsexpert efter att läst genus och media. hon låtsades vara min vän men desto viktigare så har hon absolut inget intressant att säga till världen. läs något verkligt ämne istället. jag hoppas folk i framtiden ter sig till alternativ media på interet av enkla amatörer som är oberoende och har något verkligt att säga.
Mer
10 år 6 månader sedan #623616 av Evillynn
Cosmos:

Tycker du inte att det är fel att anse att någon är mindre värd bara för att den är av annan ras, kön, sexuell läggning osv?
Mer
10 år 6 månader sedan #623617 av Geta
Det ska bli intressant att se på Skavlan i kväll då Normännens "själviskhet" ska diskuteras av Jan Guillou och Anne Holt.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #623623 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vem är egentligen främlingsfientlig?
Trådens titel ä "Vem är egentligen främlingsfientlig?"
Ett logiskt svar borde ju kanske vara något i stilen: "Den som på olika sätt är fientlig mot främlingar."
Åsikter måste vi alla få ha...det är ju en demokrati vi lever i.
Det jag tycker är lite otäckt är när man jobbar hårt på att på olika sätt sprida sitt budskap men det är ju min egen lagliga rättighet att tycka så.
Det är ju fortfarande en demokratisk rättighet att sprida sina åsikter.

En omöjlig fråga som jag grunnar på "Vad är det som gör att vissa blir främlingsfientliga och andra inte"