Vem är egentligen främlingsfientlig?

Mer
10 år 6 månader sedan #623777 av Geta
Ja, det är inte de fattigaste som lyckas ta sig till Sverige.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #623780 av Jocke
På vilket sätt tror du dem har tillskansat sig denna summa, tror du det var hederligt? Ja, den som är fattig tar varje till buds stående medel att få det bättre. Hur tror du det funkar i Mexico? Tror du inte, att de är de fattigaste som försöker skapa sig en framtid i Usa? Du tänker lite för enkelt Geta?

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #623781 av Geta
Nej, så tänker inte jag. Jag har inte en aning om var pengarna kommer ifrån. Du drar
egna slutledningar, Jocke.
Skulle vi inte sluta att diskutera i den här tråden. Ser fram emot Skavlan i kväll.
  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #623782 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vem är egentligen främlingsfientlig?
Nu känns det obehagligt. Jag tror inte och har aldrig trott att Viskas medlemmar är mer rasistiska än andra.
Jag håller med om att rasism finns överallt i alla läger höger som vänster.
Hörde på radion i dag att främlingsfientliga partier blir större i hela Europa, Sverige är inte på något sätt värst.
Jag hoppas att jag inte utmålat någon som rasist.
Jag står för mina åsikter och dom ligger mig varm om hjärtat det är väl därför jag blir så het ibland.
Trots att jag bor i en liten Norrländsk stad där vi jämförelsevis har få invandrare har jag haft flera arbetskamrater från andra världsdelar, jag har i mitt jobb också varit i kontakt med flera, vi har några inflyttade grannar också och så är en av mina bästa väninnor från ett fjärran land.
När jag lyssnat på deras berättelser så blir det så uppenbart hur bra vi har det här i Sverige.
De allra fattigaste kanske aldrig tar sig till Europa, de ligger nog på Medelhavets botten eller uppfluten på en nordafrikansk strand.
Min mening har i alla fall aldrig varit att utmåla någon som rasist.
Det ska väl vara tillåtet att uttala åsikter, det som är tråkigt är om jag uttryckt mig så klantigt att någon upplever det så.
Att jag aldrig kan lära mig att vara tyst. :tystad
Nu jävlar (förlåt Gud och änglar och universum men jag var tvungen), nu ska jag i alla fall vara :tystad
Mer
10 år 6 månader sedan #623786 av Geta
Du har rätt Jocke. Min psykoterapeut som jag hade i åtta år sa att jag var en enkel människa.
Mer
10 år 6 månader sedan #623888 av Admin1
Jag tror SD får en hel del röster från folk som egentligen inte är främlingsfientliga, men de är skrämda av muslimer och den muslimska extremismen, även om den är ganska liten, men den får stort utrymme i media. Eftersom SD är ett antimuslimskt parti så tycker dessa att SD är bra och röstar på dem.