Vem är egentligen främlingsfientlig?

  • yoki
  • Besökare
  • Besökare
10 år 6 månader sedan #623760 av yoki
Svar från yoki i ämnet Vem är egentligen främlingsfientlig?
Bra, då kanske jag kan släppa det där. .? :rolleyes: 8O
Bra för alla.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #623769 av Jocke
Yoki, rasister har vi alltid haft! På din fråga, om vem som är fientlig mot invandrare, så vill jag säga, den typiske medelsvensson och även den fattige kan ha icke rumsrena åsikter. Dem har en hederskodex, där upplopp och brott mot den vanlige medborgaren upprör deras enkla känslor, att dem vill avrätta dessa ohyra som dem kallar dessa utanför-samhället människor ofta den andra generationens medborgare. Som inte känner sig välkomna till detta land där dessa invandrarfientliga (ohyra) element tillåts göra sin röst hörd, i detta s.k demokratiska samhälle, vilket det är en centrumbetydelse, till att den starkaste vinner, vilket oftast är med pennan. Och icke de våldsbenägna.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #623770 av Geta
Jag tvivlar på att medlemmarna på Viska är värre rasister och främlingsfientliga än andra.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #623772 av Jocke
Men tänk Geta, det verkar som drygt 15 % av Sveriges befolkning hyser tillhörighet med SD! Och det är väldigt många, så det var en omröstning här på siten, där SD fick flest röster!

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 6 månader sedan #623773 av Geta
Det har du rätt i, Jocke. Personer som är fattiga kan tycka att det är orättvist om invandrare kommer
och tullar på Sveriges vikande, ekonomiska resurser.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 6 månader sedan #623775 av Jocke
Ja, men kom ihåg Geta, från vilken verklighet kommer invandrarna ifrån? Antingen politiskt asyl söker dem, eller ekonomiskt asyl, som jag kallar dem fattiga från värre omständigheter än oss svenskar. Men hur har dem lyckats skaffa sig en summa så att dem kan få hjälp av illegala flyktingorganisationer? Dem blir helt utblottade oftast här i Sverige. De flesta invandrare jag känner är väldigt schyssta.

Vars är världen på väg?