Alkoholberoendetråden

Mer
9 år 5 månader sedan #699325 av Saari
Svar från Saari i ämnet Alkoholberoendetråden
Jag kan inte ens göra alkoholprofilen på nätet för att jag dricker för sällan. Det händer kanske två gånger om året, och då dricker jag mig oftast full. Men jag skulle vilja ha en flaska Baileys hemma för att kunna ta lite på en fredagskväll bara, för att det är gott och att unna mig någonting.

Jag tror inte att jag kommer få alkoholproblem för att jag dels inte har det i generna och för att jag avskyr bakfyllan så mycket, samt att jag då inte kan ta mina mediciner när jag dricker och jag är smartare än så. Förut kunde jag dricka mycket och destruktivt men det var då och jag vill aldrig tillbaka till den tiden eller den känslan.
Mer
9 år 5 månader sedan #699326 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alkoholberoendetråden
Min folkskolefröken gillade Baileys.
Mer
9 år 5 månader sedan #699343 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkoholberoendetråden
Jag tycker att du skall försöka hålla upp till jul, men att vänta för länge kan ha risker också för man kanske dricker väldigt mycket för att uppehållet varit så långt.
Mer
9 år 5 månader sedan #701072 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Nu har 3- till 4-veckorsabstinensen lagt sig. Det betyder att jag är fri från fysiskt beroende av alkohol och kommer inte att få några problem igen av den. Men jag överväger ändå att dricka lite till jul, trots att jag vet att jag brukar få panikångest med självmordstankar av just 3- till 4-veckorsabstinensen. Känns lite dyrköpt att börja igen.

Vad skulle ni gjort?
Mer
9 år 5 månader sedan #701092 av Geta
Svar från Geta i ämnet Alkoholberoendetråden
Melun,

Du har tidigare visat på stark karaktär när du bantade ner dig och slutade röka. Jag tror att du klarar
dig utan alkoholen också. Du får skaffa dig någon annan last.
Mer
9 år 5 månader sedan #701104 av Melun
Svar från Melun i ämnet Alkoholberoendetråden
Tack för det Geta. Det är ju det mest sunda valet jag kan göra. Funderar dock om jag ska gå igenom samma sak efter att jag druckit till jul o nyår o sluta då. Kan vara dumt av mig.