Vara impulsiv, men samtidigt känna hög empati?

Mer
8 år 2 veckor sedan #822062 av Nissegossen
Hade en en som var studiehandledare och hon sade om oss som har schizofreni, ni är för härliga, ni säger rätt ut vad ni tänker.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 veckor sedan #822066 av cecilia76

Admin1 skrev: Ett annat problem som finns vid schizofreni är att felkorrigeringen kan vara dålig, så man upptäcker inte fel man gör. Sedan kan man sakna självcensur och säger precis vad man tänker.

Det där drabbades jag när jag var yngre. Det kändes nästan fel att hålla inne med sanningar som nog helst inte var ämnade att sägas. Klasskompisar reagerade. Jag förstod inte att jag gjort fel,för det jag hade sagt var sant, (om än osmickrande.) Nu kan jag hålla inne med sånt.
Mer
8 år 2 veckor sedan #822068 av Geta
Min arbetsgivare sa också att jag sa vad jag tänkte. Han verkade inte
så positiv.
Mer
8 år 2 veckor sedan #822087 av Nissegossen
FBI säger man skall aldrig ljuga i något sammanhang, varför skall man hålla inne med sanningen? Det som är bäst är alltid att säga sanningen, man skall aldrig linda in orden och säga något annat! Varför skall man inte säga sanningen?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 veckor sedan #822089 av Nissegossen
Det är bara det att man lindar in sanningen för att den råa sanningen tål inte människor höra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 veckor sedan #822092 av Jocke
Ja, många tycker jag är för rak på sak, men det kanske är i fel sammanhang, man kanske inte kan korrelera tillräckligt för att det kan uppfattas som ngt oärligt konstigt nog? Men sanning på sanning kan bli för överrumlande för motparten?

Vars är världen på väg?