Vara impulsiv, men samtidigt känna hög empati?

Mer
8 år 1 vecka sedan #822894 av Nissegossen
Jocke,

För det första, vem är han? Jag har totalt inget att referera till då jag inte vet vem personen är?
För övrigt media har ingen makt de talar om de facto vad som hänt och därefter kan skribenten lägga in en åsikt, Det får stå för den som skrivit artikeln som skrivit den. Men att säga att det är det allena rådande är att ge det låtgåmentalitet är att gå för långt.

Var och en som skriver har sitt eget sätt att skriva på och den sanningen är den som skriver texten är dennes, inget annat! Någon annan kan givetvis ha sin egen sanning.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 vecka sedan #822895 av Nissegossen
Jag skriver inte mera på viska för ikväll då jag är för mycket påverkad av Spirituosa och har svårt att stava.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 vecka sedan #822897 av Geta
Alan Turing var med om att uppfinna datorn. Han var homosexuell. Det var förbjudet då.
Han tog sitt liv 1954 genom att bita i ett förgiftat äpple.

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #822902 av Jocke
Alan Turing var även med om att knäcka tyskarnas enigma-kod! Han var väldigt framstående i sitt gebit! Jag tror han nästan kunde vara ensam om att kunna knäcka den kod media har? För den inom oss förlitar sig väldigt mycket på medias uttryck, dem kan få för sig att man svamlar istället för att säga de korrekta lösenorden? Jag hör nog troligast för dåligt för att kunna hinna uppfatta de tror jag snabba hundradelssekunder korta lösenorden och memorera dem?

Min hörapparat är försenad pga kopplingar mellan analog-digital och sedan analog igen in i örat från apparaten en ytterst komplicerad process. Så jag förstår inte de som inte vill höra allt? Jag tror han hade varit villig att hjälpa mig om han hade överlevt femtio-talet?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #823065 av Jocke

Nissegossen skrev: Jocke,

För det första, vem är han? Jag har totalt inget att referera till då jag inte vet vem personen är?
För övrigt media har ingen makt de talar om de facto vad som hänt och därefter kan skribenten lägga in en åsikt, Det får stå för den som skrivit artikeln som skrivit den. Men att säga att det är det allena rådande är att ge det låtgåmentalitet är att gå för långt.

Var och en som skriver har sitt eget sätt att skriva på och den sanningen är den som skriver texten är dennes, inget annat! Någon annan kan givetvis ha sin egen sanning.


Ja, teven påverkar mig mycket i det jag tänker och skriver och även bilder har en viss inflytande från dem. Kände när jag såg rapport igår att flera sekvenser hade jag imiterat till viska. Det påverkar även mitt umgänge, då jag inte kommer närmare ngn. Det är väldigt märkligt hur mitt liv egentligen är ganska tomt på upplevelser!

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 vecka sedan #823197 av Admin1
Jocke, du kanske skulle undvika att titta på TV och använda internet istället. Nyheter kan särskilt vara olämpliga att titta på, eftersom det kan vara negativa och skrämmande saker, som kan dra igång vanföreställningar.