Vara impulsiv, men samtidigt känna hög empati?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #822653 av Jocke

Nissegossen skrev: Du, du dricker för att glömma ibland och antagligen var du på örat igår Jocke och hade ingen koll. Hade du varit rökare, hade du kunnat vara död. Var Tacksam för att du vaknade idag.

Kanske skall ställa frågan, Gud kanske inte vill att du dricker öl?


Ja, varför jag reagerade så starkt, är att jag dricker nästan enbart på fredagar och måndagar. Och jag kände ingen baksmälla eller dåsighet på morgon. Det är en väldigt konstig situation, inga övriga spår än att tre bärs var borta från kylen och att entrédörren var öppen under natten.

Jag tror det är Gud på sätt och vis som förstärks av omgivningen, som bara följer en trend som skapas av media i vanlig ordning. Människor måste börja tänka lite mer i kontext över hur ens reaktion påverkar andra. Nä, men jag slappnar av bäst med öl en liten stund. Det får mig att vilja leva lite längre och dagarna går med sina särskilda rutiner. Det var ett mönster som bröts igår morse av en dålig idé!

Jag är tacksam över att jag lever, men känner en viss saknad efter ngt som jag inte kan förklara.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 vecka sedan #822655 av Amandara
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #822686 av Jocke
Jag tror nästan att ingen lyssnar på vad jag har att säga?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 vecka sedan #822692 av Nissegossen
Jag kan inte höra dig men jag läser vad du skriver för att förstå dig. Jag undrar, vad förstår jag inte?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #822695 av Jocke
Jag har upptäckt speciellt när man sitter med andra i en grupp, att jag inte hör den där speciella igenkänningssignalen många känner när dem förstår varandra? Då pratar dem nästan i mun på varandra, när jag försöker säga ngt så kan man bli nonchalerad, för att man inte räknas in i den särskilda gruppen som prioriteras just för denna stund?

Så känner jag att det kan fungera så, även i skriftlig form här på viska? Nu vänder du dig direkt till mig, men min framställan är allmän vad gäller hur min omgivning betraktar mig? Jag tror även text kan utbrista i vissa andliga toner tror jag? Hur det framträder, har jag svårt att förstå? Men du är rak mot mig Nisse, det uppskattar jag!

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 vecka sedan #822759 av Admin1
Svårt att veta hur omgivningen uppfattar en, men troligen är man mer negativ än man borde vara. Det brukar vara så. Bäst är att inte bry sig om vad andra tycker utan köra sitt race.