Vara impulsiv, men samtidigt känna hög empati?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 veckor sedan #822184 av Jocke
Ja, det är en del som inte vill förstå min hantering av rådande situation? Men jag har tillkämpat mig denna nivå genom att må dåligt i flera år? Jag var verkligen nere på samhällets botten ett tag, men har genom diskussioner och debatt tillskansat mig denna förmåga att vaska fram bilder som är mitt primära medium.

Helt plötsligt tittade jag på skrivbordslampan alldeles nyss, och såg för första gången en varningsdekal på insidan av skärmen, där det står max 60 watt! Ja, om man lägger på för mycket så kan det väl kanske börja brinna?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 2 veckor sedan #822206 av Nissegossen
Varför anstränga sig för att vara en segrare jämt? Har du någon gång vilat i den förvissningen om att vara svag och ändå att någon däruppe ser dig? Kärleken fullkomnas i svaghet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 2 veckor sedan #822357 av Admin1
Jag har en släkting, som säger sanningen och ställer obekväma frågor. En person i släkten, som är fin i kanten blir mycket upprörd, men inte övriga.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 veckor sedan #822368 av Jocke

Nissegossen skrev: Varför anstränga sig för att vara en segrare jämt? Har du någon gång vilat i den förvissningen om att vara svag och ändå att någon däruppe ser dig? Kärleken fullkomnas i svaghet.



Nä, det var en fruktansvärd dag idag! Upptäckte en tomburk framför dataskärmen när jag vaknade i morse? Och ytterligare två tomburkar i vardagsrummet. Minns inte att jag hade druckit dem?

Och upptäckte nu på eftermiddagen att jag hade glömt medicin! Jag kunde i det läget inte vara svag, utan måste stå på mig! Gud var en skitstövel i morse, ingen tror på mig. Och jag vinner inga segrar, just pga ditt tankesätt Nisse! Därför att det är allas tankesätt, om ngn kverulerar mot mig, ja, då får jag ofta sona för det. Det är omöjligt att jag har druckit dessa öl?

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 2 veckor sedan #822407 av Nissegossen
Du, du dricker för att glömma ibland och antagligen var du på örat igår Jocke och hade ingen koll. Hade du varit rökare, hade du kunnat vara död. Var Tacksam för att du vaknade idag.

Kanske skall ställa frågan, Gud kanske inte vill att du dricker öl?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 vecka sedan #822612 av Admin1
Problemet med impulsivitet är att antagligen hinner inte empatin kopplas på även om man har hög empati. Därför kan man nog verka oempatisk i vissa situationer. Personer med väldigt hög impulsivitet. Kan nog i vissa situationer vara farliga både för sig själv och andra.