Jag vet inte

Mer
7 år 8 månader sedan #858845 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jag vet inte

Niklas Larsson skrev: ...Man måste veta vad det är och det vet ni ju inte....

Det har du rätt i Niklas, men frågan var inte "Vad är det jag har?" utan "Kan jag klara mig utan behandling?" Det försöker jag svara på utan att fuska fram en diagnos.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 8 månader sedan #858847 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag vet inte

Hemligamannen11 skrev: Tror ni det blir lättare för min familj om jag tar mitt liv? För jag tror nog det är bäst så. Jag har svårt att se ett normalt liv från det här även om jag tillfälligt mår bättre just nu.

Hej och välkommen! :hallo

Jag tror inte att det blir lättare för din familj om du tar ditt liv, snarare tvärtom. :hjärta
Mer
7 år 8 månader sedan #858849 av Hemligamannen11
Svar från Hemligamannen11 i ämnet Jag vet inte
Jag tror inte att jag kan klara av att ha en sådan diagnos. Det kommer stå i register och sånt. Typ lasbilskörkort kan man väl glömma? Sen kommer alla vara så rädd för en.
Mer
7 år 8 månader sedan #858861 av Hemligamannen11
Svar från Hemligamannen11 i ämnet Jag vet inte
Har ni varit med att schitzofreni har berott på ett medicinskt problem med magnesium och bislöldkörtlar?
Mer
7 år 8 månader sedan #858870 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jag vet inte
Tror inte det står i allt för många register vilken psykiatrisk diagnos man har. Det hamnar hos Försäkringskassan om man ansöker om sjukersättning och man måste ange när man ansöker om körkort om man vårdats med psykiatriska mediciner, det har jag sett. Annars är det sekretess på vilken diagnos man har. Inget man behöver skylta med för grannarna!

Har inte hört att man skulle kunna få schizofrena symptom av bisköldkörtelproblem. Snarare får man väl problem med överaktivitet eller under-dito.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 8 månader sedan #858875 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vet inte
Om du medicinerar kan du bli av med ditt bisarra beteende. Du kan bli så
vanlig att ingen är rädd för dig eller anar att du har diagnosen schizofreni.