Jag vet inte

Mer
7 år 8 månader sedan #859025 av Encingnerius
Svar från Encingnerius i ämnet Jag vet inte
Du kommer klara detta om du tar emot hjälp.
Tänk inte så mycket på framtiden just nu utan uppsök psykakuten.
Var fullständigt uppriktig mot dom.
Har du kontakt med familjen? Släkt, vänner, bekanta, ytligt bekanta? Det är ingen som blir gladare om du tar ditt liv, de kommer i stället alltid undra varför de inte fick chansen att hjälpa dig.
Mer
7 år 8 månader sedan #859032 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Jag vet inte

Hemligamannen11 skrev: Är det vanligt att vara väldigt uppåt, tänka snabbt och agera snabbt vid schizofreni?


Ja, jag tror det! Jag har också fått på telepatiskt väg förnimma en gång i tiden hur snabbt Aliens tänker. Tillexempel en jämförelse, när människor ser på film som tar ett par timmar att se så kan Aliens se lika lång film på några sekunder, typ förnimma hela filmen. Det fick jag veta på telepatisk väg för många år sedan. Men ta det som en vanföreställning som jag kanske har och inte på riktigt. För jag själv vet inte vad som är riktigt för allt kan vara som science fiction fast på riktigt.

Annars, är jag väldigt djupt deprimerad människa! Kan också agera snabbt spontant... .
Mer
7 år 8 månader sedan #859239 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vet inte
Vid psykoser kan man vara grandios och vara överaktiv. Vid psykos är dopaminet förhöjt, vilket aktiverar en och sedan 25 % av psykoserna kan upplevas som positiva och antagligen är man grandios då. Nackdelen med överaktiviteten är att hjärnan kan bli överbelastad, vilket gör att den fungerar sämre.
Mer
7 år 8 månader sedan #859300 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vet inte
Hej och välkommen!

Innan man får en psykos, tänker man bättre och är otroligt kreativ och kan skapa saker inom en själv, som man kan utveckla. Sedan är sömn A och O vad gäller en psykisk sjukdom. Samt begå inte självmord, det både dyrt för samhället och familjen får sorg och du är då död, ditt liv är en förlust för din egen själ. Var solidarisk i dig själv, för att det gör att din själ förlorar ett liv i själen och du hamnar knappast i ett paradis om du tar livet av dig. Bad, Bad Karma!
Vad ett självmord kostar?[url:1joe3m7t]http://www.msb.se/Upload/Kunskapsbank/Statistik_larande/Suicid_och_samhallsekonomiska_kostnader.pdf[/url:1joe3m7t]
[url:1joe3m7t]http://alfredskogberg.wordpress.com/2012/08/18/sa-har-mycket-kostar-sjalvmorden/[/url:1joe3m7t]

Det kostar miljoner, det är dyrare än du tror, samt att du saknar möjlighet att komma vidare!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Patient
  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #859358 av Patient
Svar från Patient i ämnet Jag vet inte

Admin1 skrev: Vid psykoser kan man vara grandios och vara överaktiv. Vid psykos är dopaminet förhöjt, vilket aktiverar en och sedan 25 % av psykoserna kan upplevas som positiva och antagligen är man grandios då. Nackdelen med överaktiviteten är att hjärnan kan bli överbelastad, vilket gör att den fungerar sämre.


Och psykoser finns även om de inte syns? Hur var det nu med hallucinationer. De syns inte.
Mer
6 år 3 månader sedan #1015103 av Hemligamannen11
Svar från Hemligamannen11 i ämnet Jag vet inte
Hej,
Jag hade visst Asperger, bipolär typ 2 och vanföreställningssyndrom.