Jag vet inte

Mer
7 år 8 månader sedan #858881 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Jag vet inte
Tänk på att om du hamnar i psykiatrins händer då kommer du aldrig kunna bli fri från dom sen. Dom kommer ge Dig kallelse till dom år efter år även om du vill avbryta möte/kontakt med psykiatrin.
Mer
7 år 8 månader sedan #858883 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vet inte
Du behöver inte alls vara rädd för psykiatrin om du samarbetar med
dom som jobbar där. Det kan vara svårt att orka att ha schizofreni
utan att få hjälp från vården. Det är mindre stigmatiserande idag än
vad det var tidigare att ha en psykisk sjukdom.
Mer
7 år 8 månader sedan #858893 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Jag vet inte
Det kan hända många saker när man söker hjälp hos psykiatrin. Att bli stämplad med en allvarlig psykiatrisk diagnos är jobbigt, men det brukar inte vara det första som händer. Det första är nog att de säger att de inte har resurser att göra så mycket åt din situation och undrar om du klarar dig själv... Man får tänka på att de har begränsat med resurser för det mesta.

Egentligen kan jag bara svara för hur jag uppfattar det att söka hjälp inom psykiatrin och det är att jag inte hade levat idag om jag inte fått den hjälp (och ibland stjälp) som jag fått därifrån.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 8 månader sedan #858921 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vet inte
Ju längre tid man har psykos ju större handikapp får man. Så behandling är positivt och om du får behandling så kommer säkert omgivningen uppmärksamma dig mindre. De som är sjukast med schizofreni är de som anser sig friska och inte behöver behandling. Så sök hjälp eftersom du jobbar.
Mer
7 år 8 månader sedan #858952 av Hemligamannen11
Svar från Hemligamannen11 i ämnet Jag vet inte
Är det vanligt att vara väldigt uppåt, tänka snabbt och agera snabbt vid schizofreni?
Mer
7 år 8 månader sedan #858954 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vet inte
Vid psykoser kan jag tänka snabbare än vanligt.