Domedagsklockan tickar på...

Mer
6 år 3 månader sedan #1017738 av Utomjordingen
Som sagt, sen det här med elverk/reserv el har jag också tänkt på att köpa! Även frysbox så jag kan lagra extra mycket frysta maträtter.

Nu handlar det inte bara om världsläget blir dåligt för att jag ska göra back up utan det handlar också om min egen eventuella personliga kris i framtiden. Tillexempel, min kvinna kanske vill lämna mig eller blir av nån anledning sjuk och dör (hon börjar bli gammal) så jag blir ensam kvar med min låga sjukersättning. Då kan det vara bra att ha förberett sig för det också för jag har ingen annan anhörig som skulle ställa upp för mig om jag skulle hamna i nån slags kris.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017762 av Geta
Svar från Geta i ämnet Domedagsklockan tickar på...
I så fall får du ta hjälp av samhället. De flesta av oss är singlar här och vi klarar oss alldeles utmärkt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017767 av Zoidar
Nukemappen var klart intressant Richard. Styrkan står i kiloton. Läste att största bomben är på 25 megaton, alltså 25000 kiloton. En sån bomb blåser bort hela Skåne.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 3 månader sedan #1017796 av Encingnerius
:tummenupp.
Mer
6 år 3 månader sedan #1017862 av Richard
Är det någon mer som sett min favoritfilm; Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb?

Där består domedagsvapnet av s.k. koboltbomber. Inget land har i verkligheten erkänt att de har sådana bomber, men det är ett tänkbart domedagsvapen o mycket enkla att bygga. Man omgärdar bara en vanlig atombomb med vanligt kobolt. Sen när den detonerar, så gör strålningen att kobolten omvandlas till extremt radioaktivt kobolt som sprids ut. Det räcker med ca 1 gram kobolt, för att göra en hel kvadratkilometer obeboelig!
Mer
6 år 3 månader sedan #1017864 av Geta
Svar från Geta i ämnet Domedagsklockan tickar på...
Ja, jag har sett den filmen i TV. Borde ha sett den när den kom ut. På den tiden fruktade jag jordens snara undergång på grund av kärnvapenkrig. Ville inte dö så ung.