Ska du rösta på samma?

  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 vecka sedan #1052930 av ChujiYellow
Svar från ChujiYellow i ämnet Ska du rösta på samma?
Missbruk är ett helvete men ännu större helvete att leva utan ändå vet man det bara slutar väldigt illa!
Ja faktiskt det är en av det bästa man kan göra gå på psykodynamisk terapi! Har du oxå testat KBT eller liknande? Jag har hört att vissa får hjälp av det! Men jag har ingen aning om det stämmer att KBT verkligen hjälper?
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 vecka sedan - 6 år 1 vecka sedan #1052935 av ChujiYellow
Svar från ChujiYellow i ämnet Ska du rösta på samma?
Aldrig gillat Vänsterpartiet just saying vissa av deras åsikter är rent av sjuka! Likaså SD! Den jag däremot fått en ögonöppnare för är Annie Lööf men jag vet inte så mycket om henne förutom jag såg ett av hennes stora tal! Sedan tycker jag faktiskt det är på tiden att vi får en kvinnlig statsminister men det är väl bara en hopplös dröm av alla mina hopplösa drömmar för det är vad mina drömmar är alltså hopplösa!
Last edit: 6 år 1 vecka sedan by ChujiYellow.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052936 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ska du rösta på samma?

ChujiYellow skrev: Ja faktiskt det är en av det bästa man kan göra gå på psykodynamisk terapi! Har du oxå testat KBT eller liknande? Jag har hört att vissa får hjälp av det! Men jag har ingen aning om det stämmer att KBT verkligen hjälper?


KBT är bra för vissa tillstånd. Det är verkningsfullt för olika typer av tvångssyndrom och fobier. Men när ångest är mer på en generell nivå och bottnar i djupare psykiska problematik, så är psykodynamisk terapi det bästa. Forskning visar att det är en fördel att ha en utbildning.
  • ChujiYellow
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 vecka sedan #1052941 av ChujiYellow
Svar från ChujiYellow i ämnet Ska du rösta på samma?

Cosmos skrev:

ChujiYellow skrev: Ja faktiskt det är en av det bästa man kan göra gå på psykodynamisk terapi! Har du oxå testat KBT eller liknande? Jag har hört att vissa får hjälp av det! Men jag har ingen aning om det stämmer att KBT verkligen hjälper?


KBT är bra för vissa tillstånd. Det är verkningsfullt för olika typer av tvångssyndrom och fobier. Men när ångest är mer på en generell nivå och bottnar i djupare psykiska problematik, så är psykodynamisk terapi det bästa. Forskning visar att det är en fördel att ha en utbildning.


Mot tvångssyndrom och fobier kan det nog ha en viss effekt men den effekten tror jag är överskattad och dom som får väldigt bra hjälp för detta tack vare KBT kanske är placebo! Och placebo har aldrig funkat på mej hur mycket än jag önskat det vilket jag har!

Utbildning fördel på vilket sätt då? Trodde vi som lever med olika former av psykosjukdomar satt på samma båt oavsett utbildning eller inte eller?
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052950 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ska du rösta på samma?

ChujiYellow skrev:

Cosmos skrev:

ChujiYellow skrev: Ja faktiskt det är en av det bästa man kan göra gå på psykodynamisk terapi! Har du oxå testat KBT eller liknande? Jag har hört att vissa får hjälp av det! Men jag har ingen aning om det stämmer att KBT verkligen hjälper?


KBT är bra för vissa tillstånd. Det är verkningsfullt för olika typer av tvångssyndrom och fobier. Men när ångest är mer på en generell nivå och bottnar i djupare psykiska problematik, så är psykodynamisk terapi det bästa. Forskning visar att det är en fördel att ha en utbildning.


Mot tvångssyndrom och fobier kan det nog ha en viss effekt men den effekten tror jag är överskattad och dom som får väldigt bra hjälp för detta tack vare KBT kanske är placebo! Och placebo har aldrig funkat på mej hur mycket än jag önskat det vilket jag har!

Utbildning fördel på vilket sätt då? Trodde vi som lever med olika former av psykosjukdomar satt på samma båt oavsett utbildning eller inte eller?


Placebo är en form av behandling. Bara det faktum att man sitter och får berätta om sig själv och sina problem är ju tillräckligt för att få oss att känna oss bättre. KBT är överskattat och har en verkningstid på cirka ett år.

Utbildning kan hjälpa i dynamiskt terapi eftersom denna i grunden är intellektuell och bygger på abstraktion. I alla utbildningar lär man sig att slå in stora mängder kunskap och minnas den för framtida arbetsmarknad.
Mer
6 år 1 vecka sedan #1052960 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska du rösta på samma?
Visst är det bra med en utbildning, när man insjuknar i schizofreni.