Ska du rösta på samma?

Mer
6 år 1 vecka sedan #1054901 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ska du rösta på samma?
Jag kommer nog rösta på socialdemokraterna. .....från var och en efter förmåga till vår och en efter behov har de ju kört med och det tycker jag är bra och mycket klokt . Göran Persson så att alla ska med och det tycker jag är rätt. Tycker det är bra att S har svängt till det stramare i flyktingpolitiken.....vi kan fan inte ta emot halva världen i vårt land.....vi har dragit vårt strå till stacken och måste också tänka på att ta hand om de människor som väl är i Sverige på ett bra sätt. Tex behöver fattiga med sjukersättning samt fattigpensionärer få mer pengar. Bara ett exempel.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054966 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ska du rösta på samma?
Den tidigare flyktingpolitiken var en dyr uhjälp. Pengarna togs från uhjälpen.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054973 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska du rösta på samma?
Hans Rosling nu avliden sa att SD hade rätt. Det är bättre att hjälpa på plats. Alla ska inte komma till Sverige och vantrivas här.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054979 av rymd
Svar från rymd i ämnet Ska du rösta på samma?
Borta bra, men hemma bäst. Så är det nog för de flesta om det är fred dvs
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054995 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska du rösta på samma?
För ett antal år sedan var det en äldre kvinna som arbetade frivilligt för Röda Korset i Dalarna. Då passade en flykting på att spela in henne, när hon påstod att det var bättre att hjälpa på plats. Det tog skruv. Röda Korset kritiserade henne ner till fotknölarna. Det var inte deras värdegrund. Hon blev avstängd och antagligen tog hon sitt liv. Hon dog i alla fall strax efteråt.
Mer
6 år 6 dagar sedan #1054996 av rymd
Svar från rymd i ämnet Ska du rösta på samma?
Vad hemskt om det har samröre.