Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 11 månader sedan #1061502 av memphis
Svar från memphis i ämnet Nu ska jag börja preppa!
vitamintabletter kan nog vara bra att ha, om man inte kan vara ute och samla grönsaker. nej! nu vet jag, en bra odlingslampa, så man kan odla sallad inomhus.
Mer
5 år 11 månader sedan #1061516 av Utomjordingen

Utomjordingen skrev: Jag själv funderar på om jag ska sätta GPS sändare i varje hink med mat och föda. Så jag kan se på kartan vad jag har gömt "kistorna"!


Nackdelen med GPS sändare är att man måste ladda prylen typ var 20:e dag. Man behöver ju inte gömma GPS sändare inne i hinken så att man måste gräva upp hinken igen och igen utan bara gömma GPS:s i närheten där man har grävt ner hinken. Sen gå till den platsen typ var 20:e dag och ladda GPS sändaren.

Jag kommer inte ha 16 hinkar gömda/nedgrävda utan vid närmare eftertanke så räcker det med 4 st. hinkar med föda och vätska. Det ska jag försöka ordna innan vintern kommer i år.
Mer
5 år 11 månader sedan #1061517 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Är din kvinna med på detta?
Mer
5 år 11 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1061530 av Utomjordingen
Hon tycker jag bara är rolig som håller på med olika saker! Annars, så har min kvinna till uppgift att ha matskafferi - hon och jag vill ha ett lager med mat som räcker länge.

Annars är det bara sätta ett stort kryss (istället för GPS) på kartan var man har gömt hinken! :D
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 11 månader sedan #1061555 av memphis
Svar från memphis i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Var noga att ingen ser dig när du gömmer grejerna!
Mer
5 år 11 månader sedan #1061560 av Utomjordingen
Ja, det måste finnas en plan när och hur jag ska gå till väga när jag gräver ner hinkarna! Tänkte faktiskt igår på hur jag ska göra.