Nu ska jag börja preppa!

Mer
5 år 11 månader sedan #1060265 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nu ska jag börja preppa!
Morakniven då? Förr var en vass kniv viktigt att ha.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1060278 av Nissegossen

Richard skrev: En vev-radio, med solceller o inbyggd ficklampa...


Får jag fråga har du någon vev på radion för att ladda batteriet? Annars är den inget att ha. Samt att om det finns en USB kontakt på den så du kan ladda batteriet på din mobil ute i busken? Min strålkastare på min radio gör att man kan gå och lysa med den på natten. Jag har två ficklampor med ved, en i packningen på kärran, samt i det jag gjort i ordning, bara ta på ryggsäcken samt en större resväska på hjul, ena sidan finns trämedar avsett för bagaband i detta fallet kan jag lägga den åt det hållet och då har jag en pulka jag kan dra med mig vid snö på vintern

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 11 månader sedan #1060283 av Nissegossen
Rickard, ang spritköket går det åt bränsle, så finns ingen sprit i skogen. Denna bör du ha, det är ett kök du kan använda istället för sprit


På youtube finns många exempel på det och på det kan du söka bla Preppers det finns hur mycket som helst som handlar om att överleva.

bland det du har, gör sig slätt allt om överlevnad utan den. En liten bok att ha om ätbara växter i Sverige, man måste ju ha mat också.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 11 månader sedan #1060334 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nu ska jag börja preppa!

Nissegossen skrev: Får jag fråga har du någon vev på radion för att ladda batteriet? Annars är den inget att ha. Samt att om det finns en USB kontakt på den så du kan ladda batteriet på din mobil ute i busken? Min strålkastare på min radio gör att man kan gå och lysa med den på natten. Jag har två ficklampor med ved, en i packningen på kärran, samt i det jag gjort i ordning, bara ta på ryggsäcken samt en större resväska på hjul, ena sidan finns trämedar avsett för bagaband i detta fallet kan jag lägga den åt det hållet och då har jag en pulka jag kan dra med mig vid snö på vintern

Jodå, där är en vev, samt ett USB-uttag, är en sån här, kan även laddas med solceller:
criseq.se/produkt/vevradio-dynamoradio-med-usb-uttag/

Admin1 skrev: Morakniven då? Förr var en vass kniv viktigt att ha.

Jo, jag ska fixa en ny morakniv. Nu har jag bara den där multikniven.
Mer
5 år 11 månader sedan #1060396 av notwoodstock
Jag köpte en värmeljusstake med plats ovanpå för varmhållningsändamål. Osäker på om den kan fixa snabbkaffet?!
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1060438 av Nissegossen
Har en sådan för varmhållning, plattan ovanpå passar som ett lock till IKEA stove, har den där och jag kan sätta kokkärl där med Trangia köket, passar som hand i handsken

Mitt Trangia kök innehåller en kittel som man använder kokkaffe i

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Admin1.