SD är lika med fascister!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 2 månader sedan #1229305 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet SD är lika med fascister!
ja, det vi har att välja på, är det minst onda alternativet, det är individuellt vilket parti som gagnar er mest. Högern har aldrig klarat sig undan en lågkonjunktur! Visserligen en lågkonjunktur nu, men situationen kan bli mer kritiskt när kortsiktigt tänkande tillåts ta över handen för att främja privatisering av den lilla välfärd som återstår, bolaget försöker man nu föra en vinstdrivande politik av den s.k monopol som högern vill avskaffa.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229306 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet SD är lika med fascister!
Jo alla partier har bra och dåliga sidor. Svårt att välja.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229310 av krokus
Svar från krokus i ämnet SD är lika med fascister!

Amandara skrev: Vi KAN inte jobba men det kan många av araberna och afrikanerna. De kan stå vid en CNC svarv och stoppa i och ta ut pluttar. Det kräver inte särskilt mycket kommunikation om de inte kan språket. Ja jag har stått vid CNC svarvar. Det klarar vilken utomjording som helst. Parkarbete, sågverk, sophämtning är andra saker som de kan göra som inte kräver särskilt mycket kommunikation. Det finns massa. Dessutom bör de lära sig språket om de ska leva här. Det är ett minimikrav som jag ser det. Jag ser massor med arbetsföra män och kvinnor varje dag som bara går och slår sank. Försöker de ens? Det finns en massiv stödapparat i Sverige för att arbetsföra ska ut i jobb. Hur lyckas de klara sig undan? Oss sjukskrivna jagar FK med blåslampa. I just say.

Om fler ska ut på arbetsmarknaden MÅSTE Arbetsförmedlingen förbättras markant! Som det är nu håller den myndigheten på att nedmonteras.

Finns det någon som tycker att Arbetsförmedlingen är seriös? Den är ju ett skämt till myndighet! Vad gör personalen som jobbar där? Äter bullar och dricker kaffe, samt "är på tjänsteärende" hela dagarna?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229315 av Geta
Svar från Geta i ämnet SD är lika med fascister!
Har aldrig fått något arbete genom Arbetsförmedlingen. Har själv sökt jobb, när de var utlysta.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229325 av krokus
Svar från krokus i ämnet SD är lika med fascister!
Geta,

arbetsformedlingen.se/for-arbetssokande/...tableringsprogrammet

Detta borde fler nyanlända få chansen till att få göra!
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229329 av memphis
Svar från memphis i ämnet SD är lika med fascister!
Jag hittade ett arbete genom arbetsförmedlingen en gång. Men då pratar jag tidigt 2000-tal. Det var en annons som hängde på anslagstavlan hos AF, som jag ringde på. Men det var en annan tid då.

På den tiden kunde man få flytten betald, om man hittade ett arbete nånstans i Sverige.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by memphis.