SD är lika med fascister!

Mer
4 år 2 månader sedan #1229342 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet SD är lika med fascister!
Alla satsningar man hitintills har gjort för att flyktinginvandrare ska börja jobba har misslyckats. Vare sig det har varit lotsar, coachar och olika lösningar för företagsetablering, har misslyckats p g a dåligt deltagande och resultat. Amandara har kanske rätt; de vill inte jobba. I USA kommer de nästan genast i jobb, så något är helt klart fel i Sverige. Eller också får vi hit folk som bara vill ha bidrag.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229343 av Recard2016
Arbetsförmedlingen e en kontrollmyndighet. Min morsa gick dit på 80-talet när hon kom till Sverige o redan då sa de till henne "du ska inte tro att vi kan hitta ett jobb till dig, det är inte vad vi gör".
Mer
4 år 2 månader sedan #1229345 av Geta
Svar från Geta i ämnet SD är lika med fascister!
En del invandrare är nöjda med summan de får i bidrag. Det har blivit ett lyft för dom. Men deras barn är avundsjuka på andra barn i Sverige som har märkeskläder och dyra mobiler. Därför rånar de svenskar och förnedrar dem. Det har blivit ett svårt problem. Föräldrarna som blir oroliga har fått börja skjutsa barnen dit de ska.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1229346 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet SD är lika med fascister!

Recard2016 skrev: Arbetsförmedlingen e en kontrollmyndighet. Min morsa gick dit på 80-talet när hon kom till Sverige o redan då sa de till henne "du ska inte tro att vi kan hitta ett jobb till dig, det är inte vad vi gör".

din morsa kanske hade lite svårt med språket?
Mer
4 år 2 månader sedan #1229347 av memphis
Svar från memphis i ämnet SD är lika med fascister!
När det gäller rån mot barn är det svartskalleungar som rånar våra ungar, finns inget bättre sätt att måla upp den bistra sanningen på. Min brorson har blivit rånad av 4 svartskallar på sin mobil, ändå får han inte kalla dem svartskallar fast de gjorde honom illa. För sån är lagen. Nu måste han skjutsas överallt.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229354 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet SD är lika med fascister!
jo man får säga neger. det är bara det att man ska vara tydlig med att man inte diskriminerar en hel grupp utan gå rätt på bara, rakt på individen och hans brister. allt vad man kan, så är man politiskt korrekt. (edit, förtal är visserligen olagligt men det är nog sällan två personer som är i diskussion där ingen av dem är en känd personlighet, som det blir något rättsfall av det. och det har väl sin anledning isf, möjilgen för att det sker väääldigt ofta)

iofs finns det folk som inte vill bete sig så utan försöker se det från ett större perspektiv, och om man då börjar nämna etnicitet, så är risken stor att man gått över landets nedskrivna gräns för vad som är lagligt. sålänge man inte snackar skit om värdlandets människor och deras kultur dvs, som snarare ses som något positivt

men jag misstänker att dylikt är helvetets lagar regler som trängt sig in! för det finns ju ff något som heter suns och förnuft.

föga förvånande så är det en logik som jag funnit bland muslimer en hel del med. de säger ofta från det lägret typ "sluta mobba min religion. islam är perfekt. kritisera mig istället"
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.