SD är lika med fascister!

Mer
4 år 3 månader sedan #1228332 av Geta
Svar från Geta i ämnet SD är lika med fascister!
Recard2016,

Du har haft flera år på dig att förklara vad som är bra med anarki på Viska. Det verkar du inte ha lyckats med.
Mer
4 år 3 månader sedan #1228334 av memphis
Svar från memphis i ämnet SD är lika med fascister!
Pakeringskaoset här beror definitivt på att anarki råder. Där det finns parkeringsvakter råder inte samma anarki. Det är ingen teori utan rent fakta.
Mer
4 år 3 månader sedan #1228335 av Recard2016
Jag har förklarat flera gånger vad anarki är men ni e för statskapitalistiskt indoktrinerade o låter ungefär som tv'n ni glor på. Är ni verkligt intresserade av anarkism finns det en miljon bra böcker som går in ingående på hur ett anarkistiskt samhälle har sett ut eller kommer se ut. Men jag tänker som sagt inte slösa energi på att förklara nåt för folk som vill missförstå.
Mer
4 år 3 månader sedan #1228336 av memphis
Svar från memphis i ämnet SD är lika med fascister!
Jag vill inte alls missförstå någonting. Men jag tror att i praktiken fungerar inte anarki såsom det gör i teorin.
Mer
4 år 3 månader sedan #1228341 av Recard2016
Ok men ändå kommer du med borgerlig media's bild av anarki som kaos? Ett anarkistiskt samhälle är mycket mer organiserat än dagens. Vet inte hur just det var med parkeringen i Spanien under spanska inbördeskriget, men det e en löjlig fråga. Tror knappast det var nåt problem med bilar på 30-talet. Vet inte heller hur det är med parkeringen i Kurdistan som är det mest anarkistiska samhället i nuläget. Men jag tror nog folket kan lösa parkeringsproblemet själva, känns inte ens som en fråga. Om det är ditt största problem med anarkism har du inget problem, och dessutom som jag sa, det är i dagens samhälle parkeringen inte funkar?
Mer
4 år 3 månader sedan #1228343 av Geta
Svar från Geta i ämnet SD är lika med fascister!
Det var ju inbördeskrig i Spanien i mitten av 1930-talet. Då kunde väl inte anarkin fungera. Grannar mördade varandra.