Kommer wilmas mördare sitta i fängelse livet ut?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1271291 av Pimed

Cosmos skrev: Nej, nej och åter nej! De som lider av narcissism har urusel självkänsla och behöver trycka ner andra för att någorlunda hålla balansen i tillvaron. Men du Pimed har ingen som helst självinsikt.

Du har antagligen snöat in dig på detta. Hur - Har jag ingen som helst aning om. Vad definierar du som självkänsla (inte nu från dina kärring tidningar damernas värld eller vafan det är)? Och du ska inte klaga på att jag har narcissism som diagnos du är juh själv antisocial. Dessutom är min narcisstiska diagnos en bluff från min sida. Lång historia. Annars hade jag ironiskt nog suttit inspärrad.

IngeF skrev:

Pimed skrev: Vad pratar du om Geta? Narcissism har aldrig funnits som egen diagnos i ICD-10, men däremot finns det som egen diagnos på senaste DSM! Kan inte du bara dö nån gång och begravas så jag kan slippa dig.

Ja. Det finnes i DSM, men den brukes i Amerika. Om du diagnostiseres i Europa er det vel Icd som skal ha forrang?

I Sverige används även DSM! Vet inte hur det är i Norge, men här används det både ICD-10 och senaste DSM.

Cosmos skrev: Tråkigt att du känner så.

Som vanligt fattar du ingenting.

Edit: fel post av cosmos!

IngeF skrev: Psykoterapeuter er profesjonelle projeksjonsmaskiner.


Hur då? Utveckla det gärna! (:
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1271292 av IngeF
Tror nok den enkelte psykiater står ganske fritt. Nå er jo også ICD-11 kommet. I norsk diagnostikk brukes primært ICD, men for å harmonere brukes DSM i forskningsøyemed.
Mer
3 år 9 månader sedan #1271293 av IngeF

Pimed skrev:

IngeF skrev: Psykoterapeuter er profesjonelle projeksjonsmaskiner.


Hur då? Utveckla det gärna! (:

De har en klar tendens til å bygge klienten opp med empatiprojeksjon der de speiler seg i sin egen empati. Narcissus druknet jo i sitt eget speilbilde.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1271294 av Cosmos

Pimed skrev: Du har antagligen snöat in dig på detta. Hur - Har jag ingen som helst aning om. Vad definierar du som självkänsla (inte nu från dina kärring tidningar damernas värld eller vafan det är)? Och du ska inte klaga på att jag har narcissism som diagnos du är juh själv antisocial. Dessutom är min narcisstiska diagnos en bluff från min sida. Lång historia. Annars hade jag ironiskt nog suttit inspärrad.

Så du menar att din narcissism är en välsignelse? Och så ditt nyväckta intresse för damtidningar. Hur ofta läser du Damernas Värld?
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1271300 av Pimed

Cosmos skrev: Så du menar att din narcissism är en välsignelse? Och så ditt nyväckta intresse för damtidningar. Hur ofta läser du Damernas Värld?


Ser du din antiociala personlighetsstörning som välsignelse själv? Ser du din homosexualitet som välsignelse? Ser du din masterexamen i psykologi som din välsignelse? Ser du dig själv som bra människa över huvud taget?

Kärringtidningar märks att du läser och köper skiten med hull och hår. Jag har lite smått kikat på såna tidningar och synat skiten. Narcissister har självkänsla i överflöd och inte i brist av.

Dessutom har du inte svarat på min fråga vad du definierar som självkänsla? Svarar du inte på frågan antar jag dum som du är kan du inte svara på frågan utan att göra bort dig!
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1271306 av Geta
Personer med självkänsla har inte behov av att trycka ner andra, för att själv känna sig bättre.