Kommer wilmas mördare sitta i fängelse livet ut?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1270385 av Pimed
Ok! Du verkar insatt! Hat och svartsjuka är farligt. Wilma var så söt och fin. Verkligen sorgligt! Familjen fick bara 60 000 kr i skadestånd. Jag tycker dom borde få en riktig rejäl hacka till summa cash. Skadestånd är sjukt för lite. Han tog ett liv. Då tycker jag att 400 000 kr minst borde skadeståndet vara helst mera. Det ska kännas i plånboken som ett levande form av hopplöshet, förtvivlan och helvete. Men det blir skattebetalarna som får pungar ut. Undra hur det skulle kunna lösa sig? Har ingen aning. Tycker 60 000 kr i skadestånd är ett skämt och hån.

Edit kronofogden borde göra utmättning och ta alla pengar och han får leva utan materiella tillgångar.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270387 av zoegas
Han kommer ju få snickra möbler i 20 år för 3 kronor i timmen eller nått. Så han får betala ändå, på sätt och vis.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1270418 av Pimed
Jo inte nog att han tog hennes liv och förstörde livet för familjen. Så har han förstört sin familjs liv och sitt eget. Var det värt det borde man fråga honom om 20 år!

Men jag står fast vid att 60 000 kr i skadestånd är för lite. Var inte hennes liv värt mera?

Undra om han kommer känna nån gång uppriktig ånger över det hela? Han är så ung så om tio till femton år kan han va helt annan människa. Och om så det blir så hur ska han kunna leva med det?

Dom flesta mördare som fängslas mördar bara en gång och inte fler ggr. Har jag hört. Och om det är sant tänk om dom hade kunnat tänkt ett steg före den enda gången, före mordet och hittat en annan utväg.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270420 av zoegas
Det finns ju många konstiga motiv bakom mord. Kanske förmildrande omständigheter. Det är nog moraliskt och akademiskt svårt att hitta en gräns. Jag tycker de ska skjutas. Det är skadestånd.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1270424 av Pimed
Konstiga motiv hur då? Om du tycker dom ska skjutas vem ska göra det du eller tänker du andra ska göra det?
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Pimed.