Kommer wilmas mördare sitta i fängelse livet ut?

Mer
3 år 9 månader sedan #1270203 av Cosmos
När blev det allmänt språkbruk att tala om kroppar istället för individer? Det började med kampen för den fria aborten: Rätten till min kropp. Sedan har kropparna gjort ett segertåg i Sverige som lånat det mest extrema från USA. Nu talar vi om vita kroppar, icke-vita och svarta kroppar när de vanliga språket inte längre är gångbart.

Som vit kvinna är det svårt att välja. Är jag en förtryckt kvinna? Nej, inte som vit. Vita människor har ingen marknadsplats utan är man kränkt får man gå undan och slicka såren. Just i detta nu finns vithetsnormen som en våt filt över alla kroppar. Det är queer, icke-binära och som alla är kroppar och kan bli kränkta. Dock, det är cismäns värld vi lever i.

Alla offerkoftor sitter som berg på alla kroppar, så mycket är säkert
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1270213 av Pimed
Han spara huvudet som en trofé. Som en seriemördare. Tycker det är märkligt att seriemördare har en störd relation till sin mamma. Som att det är mammornas fel.
Mer
3 år 9 månader sedan #1270216 av Geta
Men vilken normal mamma skulle ha accepterat om sonen hade utfört ett sådant brott?
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1270218 av Pimed
Seriemördarnas mammor är inte normala. Dom har nästan alltid en uppväxt där föräldrarna gjort barnet sjuk.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1270243 av memphis
Om man blir en mördare får man ta ansvar för det och inte skylla på någon annan. Det finns gott om taskiga mödrar, men för den skull blir inte alla med en taskig mor en mördare. Som tur är. Att mörda en annan människa är så inrotat fel hos alla människor så bryter man den regeln är ansvaret ens eget.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by memphis.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1270252 av Pimed
Jo Memphis. Det är sant. Dom flesta blir inte en seriemördare. Men i förebyggande syfte ska man ha det i åtanke. Det behöves mera kunskap. För seriemördare börjar redan i barndomen bli sjuka av sin miljö. Så barn som far illa ut borde omhändertas! Vissa borde inte få ha ansvaret för barn. Det är det ansvaret jag menar.

Såklart är mord fel!