jag vet att det är en känslig fråga

  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #179198 av Melun
Svar från Melun i ämnet jag vet att det är en känslig fråga
Jag tror att Gud är det oskapade ljuset och lammet dess lampa. Jag tror också att jesus lever.
Mer
15 år 2 månader sedan #179203 av Aspergergirl
Jag säger som Admin; Jag tror inte på gud och har aldrig gjort det. /A
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 månader sedan #179204 av Jocke
Jag tror det finns en högre intelligens, men det är inte den som bara dömer ut andra. Det känns som man hela tiden är i vägen för ngn smartare. Det är en process inom mig som kritiserar men själv inte hjälper till i det första skedet. Men tanken på religion måste innebära ngn slags makt och auktoritet, Men jag tror vi aldrig kommer åt den högre makten, dem leker med oss precis som dem vill.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 2 månader sedan #179238 av mopa
Jag tror inte på gud, o inte på nåt annat heller.
Mer
15 år 2 månader sedan #179247 av aspie

Jocke skrev: Jag tror det finns en högre intelligens, men det är inte den som bara dömer ut andra. Det känns som man hela tiden är i vägen för ngn smartare. Det är en process inom mig som kritiserar men själv inte hjälper till i det första skedet. Men tanken på religion måste innebära ngn slags makt och auktoritet, Men jag tror vi aldrig kommer åt den högre makten, dem leker med oss precis som dem vill.

Vi blir smartare med teknologin som kan utvidga vår minneskapacitet. Skalorna för IQ-tester har också justerats, eftersom nytida människor presterar mera i kognitivt hänseende. Hoppas vi växer också som etiska varelser? I Buddhismen finns det ingen Gud, den kallas också religionen utan Gud. Det är meningen att människan skulle utvecklas.

Jag vill inte kalla mig buddhist, men jag tror på strävan efter sanning, inte någon absolut sanning, men närmare sanningen.
Mer
15 år 2 månader sedan #179252 av Nissegossen
Det finns kanske ingen sanning med stort S utan att det är de många små sanningarna som sammantaget utgör den stora sanningen! Det har jag själv kommit på för en hel del år sedan och har även någonstans skrivit det tidigare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum