jag vet att det är en känslig fråga

Mer
15 år 3 månader sedan #179274 av Potte-Boa Jösse
Jag tror att universum alltid funnits. På så sätt anser jag att det inte finns någon skapare. Det går ju inte att skapa något som alltid funnits. Däremot finns det en gudskraft som kan gå under olika namn. Kärleken är väl det vanligaste, eller hur Nissegossen :)

Något måste man tro på annars kan man aldrig själv bli betrodd.

Kram eders
Pottis
Mer
15 år 3 månader sedan #179276 av Nissegossen
Jag giver ofta en svag röst inom mig rätt, istället för en röst med ett stort jag i egot! Det är något att reflektera över!

Det var en liten späd lärarinna, som var vikarie i en klass. Eleverna såg det som ett gyllene tillfälle till att ställa till bus. Lärarinnan satte sig tyst i katerden och ungarna talade högt med varandra men hon sade inget om det utan satt tyst. Till slut blev ungarna osäkra och tystnade något och hon började tala väldigt lågt och då tystnade ungarna för att kunna lyssna på vad hon sade. Hon hade mycket intressant att berätta om, så i den lektionen och i påföljande satt klassen tyst och lyssnade som tända ljus...

Lite ljus i mörkret Jocke?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #179277 av Jocke
Jodå.



Strålande sol sägs blända? Ibland upptäcker man inte lösningen för allt ljus. Men mörkret skymmer lösningen, så medelvägen är det enda tänkbara.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #179278 av Nissegossen

Potte-Boa Jösse skrev: Jag tror att universum alltid funnits. På så sätt anser jag att det inte finns någon skapare. Det går ju inte att skapa något som alltid funnits. Däremot finns det en gudskraft som kan gå under olika namn. Kärleken är väl det vanligaste, eller hur Nissegossen :)

Något måste man tro på annars kan man aldrig själv bli betrodd.

Kram eders
Pottis


Jag ser det som att det som var före allting var en urkraft som kanha varit en intelligens som inte stod ut i sitt tillstånd. Men att den som kallar sig för "jag är den jag är" eller "jag är såsom den jag är var den som skapade en mening och har en plan för skapelsen. Han som kallar sig för A och O (Alfa och Omega) Begynnelsen och änden.

H*n är den som lever någonstans och inte låter sig påverkas av tiden utan kan gå in i skapelsen och förändra den så att något nytt blir till. Det ersätter det gamla som var och det gamla finns inte längre för den människa som råkat ut för det!

jesus sade; Se jag gör allting nytt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 3 månader sedan #179333 av MsTibbs
Gud, sen finns det massa andra varelser med (tom Bibeln säger det), men jag tror man skall akta sig för saker man inte vet vad det är, då de [i:1hif8w4j]kan[/i:1hif8w4j] vara farliga. Det kan vara svårt att avgöra vilka som är goda och onda.
Mer
15 år 3 månader sedan #179715 av Abzu
Jag har ingen benhård tro på speciellt mycket, mer än att det finns mer än vi människor vanligtvis upplever.
För mig innebär det ett aktivt sökande inom esoterism/ockultism.
Många skulle definitivt se mig som galen om jag försökte förklara vad jag läser om , mina teorier och vad jag gör.
Men, jag ÄR medicinerad, har sjukdomsinsikt och min läkare och kontaktperson anser inte att jag uppvisar psykotiska symtom i nuläget (det står i journalen). Dock finns denna "tro" hos mig nu och har funnits i många år.