Skapelse mot Evolution

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207277 av
Svar från i ämnet Skapelse mot Evolution

skord skrev: bor brevid en synagoga och en kyrka som heter betania. vad betyder betania?


Bor du i Malmö?
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207278 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution
Nä, jag vet vad jag varit med om. Jag tror inte vad jag varit med om. Begriper du??
  • ak000 oinloggad
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207279 av ak000 oinloggad
Svar från ak000 oinloggad i ämnet Skapelse mot Evolution

Nissegossen skrev: Du har rätt gäst, inte heller jag kan "bevisa" Guds existens! Om jag kunde det, så skulle du också kunna höra mina röster i mitt huvud!

Ännu så länge kan inte vetenskapen bevisa, det vi hör som alla säger är hallucinationer! defacto hör jag röster och några kommer ifrån Gud, men det är inget jag kan bevisa.

Men vetenskapen kommer att ge, både mig och Melun rätt när vi säger att vi mitt i hela kakafonin hör den röst som är av Guds ursprung, men som sagt det är inget jag kan bevisa, för att för mig är det fullständigt klart att jag förnimmer Guds Intentioner inom mig.

Du kan aldrig ta ifrån mig Den föreställnings värld jag har inom mig! Det är en personlig övertygelse, som kan försätta berg!

Också jag är övertygat troende.


Ja men det är skillnad på att vara troende och envist hävda att man har bevis för sin sak när man inte har det.
  • ak000 oinloggad
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207281 av ak000 oinloggad
Svar från ak000 oinloggad i ämnet Skapelse mot Evolution

Melun skrev: Nä, jag vet vad jag varit med om. Jag tror inte vad jag varit med om. Begriper du??


Fortfarande så har du inga bevis för din sak, bara tro. Vad din kemiska process ("medvetande") förnimmer är ju inte överförbart på andra människor eller den resterande verkligheten.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207282 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution
Jag vet ju att jag kan bevisa Guds existens för den jag vill.

Allt ni kan göra är att antingen tro mig på mitt ord tills jag har bevisat det.
Eller inte tro mig på mitt ord och lämna det därhän...
Mer
15 år 2 veckor sedan #207287 av ak
Svar från ak i ämnet Skapelse mot Evolution

Melun skrev: Jag vet ju att jag kan bevisa Guds existens för den jag vill.

Allt ni kan göra är att antingen tro mig på mitt ord tills jag har bevisat det.
Eller inte tro mig på mitt ord och lämna det därhän...


Detta går runt i cirklar. Tills du har bevisat guds existens för mig väljer jag att vara nöjd med att inte veta hur det ligger till. Jag ser faktiskt fram emot att få dö utan att ha med gud att göra.