Skapelse mot Evolution

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207190 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution

Ready skrev: Visst kan man tro att en Gud har skapat det första livet i form av en bakterie. Gud kan ha använt evolutionen som ett instrument för att skapa människan. Det är intressant detta med att liv har uppstått ur materia har du någon källa till den uppfattningen?

Jag vill be er att lyssna på "Evolution kontra skapelse" del 1-7 på denna hemsida: bibelfokus.se/mediaspelare
Det är väl värt det och ger mer att diskutera om
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207191 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution

ak000 skrev: Nej precis, helt enkelt därför du inte kan bevisa att just din tro är den rätta. Alltså är vad du ägnar dig åt spekulationer och fantasier, ingenting att fästa någon vikt vid. Galningar finns det överallt.


Fan vad du är störig. Det är ju bara vad du tror. Jag kan bevisa min tro, men jag vill inte bevisa den för dig. Eftersom jag faktiskt hellre ser att du går under. Det skulle vara hälsosamt för dig att gå under lite. Om du sen vill leva, så får du själv bevisa att du är beredd att följa jesus
Mer
15 år 2 veckor sedan #207212 av ak
Svar från ak i ämnet Skapelse mot Evolution
Nej, du kan inte bevisa din tro eftersom du på din höjd kan komma med vansinniga citat från din primitiva bok. Du är dessutom väldigt otrevlig vilket de flesta kristna verkar vara, i varje fall som jag stött på.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207225 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution
Jag har ju bevisat att Gud finns för folk.
Jag tycker du ska gå i kyrkan om du vill ha bevis.
Lämna mig i fred....
Mer
15 år 2 veckor sedan #207227 av herA
Svar från herA i ämnet Skapelse mot Evolution
gud finns [i:2pnkmr1r]I[/i:2pnkmr1r] våra ! hjärtan vi måste vällkommna han.. Han vill väl och han hjälper
det kan handla om en tröst ett hjälpande i nöden.. Gud er allsmäktig och ger oss kärlek om vi
så vill! Men vällkommnar man inte honom är det kört.. Han finns till för oss och märks bäst i nöden
i vår nöd och ger oss glädje harmoni och tillfredställelse.. Men vällkommnar vi inte honom,,, är det kört... Vi
måste tro ha en stark tro och prata resonera och komma fram till saker man mot man kvinna mot kvinna samt kvinna mot man

Gud finns i oss hittar vi den glädjen vi saknar så ska vi vända våran salighet mot Gud.. Han finns och er i våra hjärtan..

En varm trygg och kärleksfull famn och han lovar oss ett paradis efter detta så länge vi spelar fair !

Play by the rules
Mer
15 år 2 veckor sedan #207228 av herA
Svar från herA i ämnet Skapelse mot Evolution
vi ska visa gud att vi är värdiga.. Vi ska visa gud oss våran rätta sida.. Tro tillit
gemenskap godhet vilja.. Då ger han tillbaka