Skapelse mot Evolution

Mer
15 år 2 veckor sedan #207229 av herA
Svar från herA i ämnet Skapelse mot Evolution
var inte arga mina vänner vi ska visa tro hopp och gemenskap
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207233 av
Svar från i ämnet Skapelse mot Evolution

Melun skrev: Jag har ju bevisat att Gud finns för folk.
Jag tycker du ska gå i kyrkan om du vill ha bevis.
Lämna mig i fred....

Var kan jag se vad du har bevisat, eller talar du om vad du personligen upplever? Det är nämligen inte bevis för någonting.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207248 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution
Du kan inte se vad jag har bevisat för andra.
Antingen tror ni mig på mitt ord eller inte.
Men troligen tror ni inte på mitt ord.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 veckor sedan #207250 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Skapelse mot Evolution
Melun, det har alltid funnits tvivlare. Att bevisa att Gud finns kan man bara göra indirekt, det är ngt abstrakt, inget man egentligen inte kan peka på. För en del räcker dessa indicier, medan andra vill ha starkare bevis. Även om ni skulle finna en direkt härledning till jesus och gud, så tror jag ändå inte att alla blir religiösa, för hoppet är baserat på en tro och icket en vetande.

Visst, börjar man tro så här på äldre dar, att vi omges av starka krafter, allting kan inte ske av en tillfällighet förvisso, men detta att läsa en bok finner jag ingen trygghet i, för den prövar ens intelligens.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 2 veckor sedan #207252 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skapelse mot Evolution

Gäst skrev:

Melun skrev: Jag har ju bevisat att Gud finns för folk.
Jag tycker du ska gå i kyrkan om du vill ha bevis.
Lämna mig i fred....

Var kan jag se vad du har bevisat, eller talar du om vad du personligen upplever? Det är nämligen inte bevis för någonting.


Du har rätt gäst, inte heller jag kan "bevisa" Guds existens! Om jag kunde det, så skulle du också kunna höra mina röster i mitt huvud!

Ännu så länge kan inte vetenskapen bevisa, det vi hör som alla säger är hallucinationer! defacto hör jag röster och några kommer ifrån Gud, men det är inget jag kan bevisa.

Men vetenskapen kommer att ge, både mig och Melun rätt när vi säger att vi mitt i hela kakafonin hör den röst som är av Guds ursprung, men som sagt det är inget jag kan bevisa, för att för mig är det fullständigt klart att jag förnimmer Guds Intentioner inom mig.

Du kan aldrig ta ifrån mig Den föreställnings värld jag har inom mig! Det är en personlig övertygelse, som kan försätta berg!

Också jag är övertygat troende.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 veckor sedan #207258 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skapelse mot Evolution

Melun skrev:

Jag har inte tänkt förklara grunderna för alla som tycker till.
Gå en alpha-kurs .

Det är just vad jag har gjort. För cirka fem år sedan gick
jag en Alpha-kurs i en baptistkyrka.
På det sättet fick jag nya bekanta när jag var ny här i stan.