Skapelse mot Evolution

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207297 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution
Det är ok för mig. Jag vill inte tvinga dig till nånting
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 veckor sedan #207313 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Skapelse mot Evolution
Du Melun vet vad du har varit med om, det är en del av din identitet. Du känner dig stärkt i din tro att du vet att Gud finns, det är många strån som har lett till din slutsats. Men fortfarande är det enbart en tro och tron är subjektiv man kan inte pracka på ngn en tro och inte heller den slutsats att man vet och därmed bevisad för en själv, men fortfarande en subjektiv slutledning.

Skapelsen kan komma till på många olika sätt, det kan ske en liten olycka eller våldtäkt eller ngt sådant. En skapelse är baserad på kärlek. En våldtäktsbarn är mycket sällan efterlängtad, hur ställer sig din religion till detta fall?

Vars är världen på väg?
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 veckor sedan #207316 av Melun
Svar från Melun i ämnet Skapelse mot Evolution
Människor är syndare och föds in i synden och då kan vad som helst hända.
Man måste söka sig ut ur synden.
Som jag skrev i en annan tråd: Kristendom = Du är på väg mot döden, följ Jesus så får du leva
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 veckor sedan #207332 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Skapelse mot Evolution
Nä men vad säger du Melun? Alla barn föds oskyldiga, men skapelsen kan bara bygga på kärlek och inte tvång. En liten bebis vet inte att Jesus har existerat eller att vi påminns om dennes existens dagligdags.

Är vi alla medskyldiga till Guds avståndstagande mot vissa.

Vi kan inte förneka guds existens, men Gud kan förneka vissa sina rättigheter nämligen kärlek och trygghet.

Vi påminns om att ngn försöker upplysa oss om sin existens, men det är så många delar att det är svårt att se saker i sin rätta sammanhang.

Är det ngn som kontaktar dig underjordiskt och hävdar att dem har svaret på en specifik fråga?

För mig finns det bara en verklighet, och det är att mina röster måste ha ngn samband med denna verklighet vi lever i.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 2 veckor sedan #207333 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skapelse mot Evolution

en gäst skrev:

Nissegossen skrev: Du har rätt gäst, inte heller jag kan "bevisa" Guds existens! Om jag kunde det, så skulle du också kunna höra mina röster i mitt huvud!

Ännu så länge kan inte vetenskapen bevisa, det vi hör som alla säger är hallucinationer! defacto hör jag röster och några kommer ifrån Gud, men det är inget jag kan bevisa.

Har du inte fått någon hjälp mot dina röster?


Det finns inte ett medel som kan ta bort röster! Kan du ta bort en tanke?
Det är samma sak som att ta "bort" röster!
Hade förstås höga, för att inte kalla döds doser på Haldol! (Enligt någon Laterala doser.)

Nå i alla fall höll de sig borta i tre veckor och efter den tiden, säger de; Hej! Nu är vi tillbaka, nu har du haft din semester!!!

Jag har aldrig funnit ett medel som tar bort röster helt från medvetandet, men medicinen har hjälpt mig att tackla dem!

Jag är helt fri från ångest och kan leva ett relativt gott liv med dem....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 veckor sedan #207388 av Potte-Boa Jösse
För mig är frågan vem, vad och hur vi skapades inte viktig. Tänker vi för mycket på den så glömmer vi att leva nu i den grönskande våren. Skit i hur vi skapades och lev istället! Thats my cup of tea